در جلسه ستاد خدمات سفر منطقه آزادانزلی اعلام شد ؛آمادگی کامل سازمان منطقه آزاد انزلی برای استقبال از گردشگران نوروزی

0 242

صبح کاسپین :در جلسه ستاد خدمات سفر نوروز ۱۳۹۶ این منطقه با حضور مسرور ریاست محترم هیات مدیره سازمان و اعضای این ستاد، آمادگی کامل این ستاد برای استقبال از گردشگران نوروزی و توسعه ارائه خدمات و تسهیلات جهت افزایش رضایت مندی گردشگران در قالب جشنواره نوروزی ترنم بهار اعلام شد .
بنا بر این گزارش برپایی نمایشگاه های نوروز بازار صنایع دستی، سوغات و غذاهای محلی با عرضه مستقیم محصولات توسط هنرمندان منطقه و استان از مهمترین برنامه های نوروزی این منطقه است که از ۲۶ اسفند لغایت ۱۳ فروردین در فاز تجارت و گردشگری و پارک جنگلی طالب آباد این منطقه برگزار می شود.
در حوزه فرهنگی می توان از برگزاری نمایش های آئینی و خیابانی نام برد که در این ایام به صورت روزانه در فاز تجارت و گردشگری منطقه برپا خواهد شد تا گیلانیان و مسافرین نوروزی با تنوع فرهنگی غنی مردمان این استان در قالب نمایش های آئینی از طریق تئاتر خیابانی بیشتر آشنا شوند.
از سوی دیگر در نوروز ۹۶ سازمان منطقه آزاد انزلی علاوه بر برگزاری جشنواره آیینی اقوام ایرانی ،مکانی برای برپایی کنسرت های موسیقی سنتی فولکلور گیلانی و موسیقی پاپ کشوربوده که در بخش فولکلور گروه های موسیقی استانی و در حوزه پاپ از ۶ الی ۱۰ فروردین ماه نیز حامد همایون، محسن یگانه، پرواز همای، احسان خواجه امیری و محمد علیزاده برای علاقمندان به این سبک از موسیقی، بر روی صحنه به اجرای زنده می پردازند.
برگزاری مسابقات عمومی و برنامه های مخصوص کودکان با حضور هنرمندان صدا و سیمای مرکز گیلان از دیگر بخش های جشنواره نوروزی منطقه آزاد انزلی است که در کنار برپایی استند آپ کمدی از سوی هنرمندان، فضای متنوعی را در عید نوروز ۹۶ برای گردشگران فرآهم می کند.
فعالیت کتابخانه عمومی سیار و کتابخانه مرکزی ولایت جهت ارائه خدمت به گردشگران و آماده سازی مساجد محدوده منطقه جهت استقبال از مسافرین، در کنار مهیا سازی محل اسکان نوروزی فرهنگیان در مدارس منطقه از دیگر خدماتی است که ستاد خدمات سفر منطقه آزاد انزلی به منظور ایجاد اوقات خوش برای بازدیدکنندگان مهیا می کند.
نکته جالب توجه برگزاری این دوره از جشنواره نوروزی منطقه آزاد انزلی بهره گیری از توانمندیهای فعالین بخش خصوصی است که علاوه بر ایجاد فرصت تبلیغ برای بازرگانان و تولیدکنندگان منطقه، موجب ارتباط بیشتر میان گردشگری و فرهنگ با اقتصاد منطقه به عنوان الگویی برای اجرا در سطح استان گیلان است.
در بخش اقتصادی نیز معاونت اقتصادی سازمان با انجام بازدیدهای دوره ای از غرفه های مشغول به فعالیت در فاز تجارت و گردشگری و سطح منطقه، هماهنگی با شعب بانک ها و گمرک برای ارائه خدمات مناسب با این ایام به گردشگران و خریداران کالای همراه مسافر، در نوروز سال ۹۶ نمایندگان این معاونت با استقرار در ستاد تسهیلات سفر منطقه اقدام به راهنمایی و مشاوره به علاقمندان سرمایه گذاری در منطقه می نمایند.
معاونت فنی و عمرانی سازمان منطقه آزاد انزلی نیز تا کنون اقدام به نوسازی و بهسازی آلاچیق های موجود در فاز تجارت و گردشگری، بازسازی و زیباسازی مبلمان شهری نموده و در ایام تعطیلات نوروزی سال ۹۶ علاوه بر فعالیت شبانه روزی بخش های حفاظت فیزیکی، اورژانس و آتش نشانی منطقه، نیروی انتظامی و نیروهای امدادی هلال احمر در سطح منطقه آزاد انزلی حضور تمام وقتی خواهند داشت؛ لازم به ذکر است زیبا سازی محیط عمومی و مجتمع های منطقه، چیدن سفره هفت سین در این ایام و اجرای طرح فرش سبزه ای بزرگ در روز طبیعت از دیگر برنامه های این معاونت می باشد.
در بخش تبلیغات و اطلاع رسانی نیز در نوروز ۹۶ سازمان منطقه آزاد انزلی در قالب همکاری با صدا و سیمای مرکز گیلان برای پخش مستقیم برنامه نوروزی از این منطقه از صدا و سیما ملی و شبکه استانی باران و در کنار اطلاع رسانی های گسترده در رسانه های دیداری،شنیداری و دیجیتال ، تور مجازی و اجرای تبلیغات محیطی در خصوص قوانین کالای همراه مسافر و معافیت های مالیاتی و گمرگی ، شعارهای زیست محیطی و رعایت شئون اخلاقی به بالارفتن آگاهی عمومی مردم و گردشگران یاری میرساند؛ از سوی دیگر بروشورهای اطلاع رسانی، نقشه های جاذبه های گردشگری منطقه و استان بهمراه کیسه های زباله با شعارهای زیست محیطی به صورت رایگان در محدوده منطقه توزیع می شود.
علاقمندان به کسب اطلاعات آن لاین از منطقه آزاد انزلی می توانند با رجوع به پرتال سازمان منطقه آزاد انزلی (www.anzalifz.ir) با ورود به بخش گردشگری و ورود به سامانه اطلاعات مکانی منطقه به آدرس http://anzali.mapir.ir و یا با شماره ۰۱۳.۴۴۴۵۰۲۸۳ و سامانه پیامک ۳۰۰۰۱۸۱ نسبت به کسب اطلاعات و یا بیان نظرات و پیشنهادات خود اقدام نمایند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهار × 2 =