معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار نقدینگی برای جبران خسارتها به استان گیلان پرداخت نشده است

0 110

صبح کاسپین : معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان گفت : ۳۰ میلیارد تومان از ۷۰ میلیارد تومان اختصاص یافته در بخش مدیریت بحران مربوط به مطالبات پره‌های صیادی است و ۴۰ میلیارد تومان دیگر نیز تخصیص نیافته است.
حجت شعبان‌پور در پاسخ به سئوال خبرنگاران درخصوص آخرین وضعیت اختصاص ۷۰ میلیارد تومان به اداره کل مدیریت بحران استانداری گفت: ۳۰ میلیارد تومان از این اعتبارات از مصوبات سفر دکتر روحانی برای پرداخت مطالبات چندین ساله صیادان است و ستاد مدیریت بحران نمی‌تواند این اعتبار در بخش‌های دیگر خسارت دیده‌ی استان هزینه کند.

وی گفت : مبلغ ۴۰ میلیارد تومان دیگر نیز که ابلاغ شده هنوز تخصیص داده نشده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار با بیان اینکه امسال نقدینگی برای جبران خسارتها به استان گیلان پرداخت نشده است گفت : انتظار داریم تا پایان سال تخصیص لازم انجام شود تا بتوانیم خسارت‌های گذشته را جبران کنیم.

حجت شعبان پور گفت : به دلیل بروز بلایای طبیعی و حوادث پیش بینی نشده در سال ۹۵، زیر ساخت‌های استان آسیب جدی دیده است اما بدلیل عدم تخصیص اعتبارات سارمان مدیریت بحران نتوانستیم این زیر ساخت ها را به خوبی ترمیم کنیم.

وی با اشاره به اینکه در چند سال اخیر زیر ساخت‌های استان در حوادث مختلف بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان خسارت دیده است گفت : در صورت اینکه ۴۰ میلیارد تومان بصورت کامل نیز تخصیص یابد در مقابل حجم خسارت‌ها مبلغ کمتری است وانتظار داریم مبالغ تاخصیص یافته برای بازسازی تاسیسات زیربنایی و سایر بخشهای خسارت دیده افزایش یابد.

معاون استاندار گیلان با اشاره به اینکه برف روزهای ۱۳ و ۱۴ بهمن به ۹ شهر و ۸۰۰ روستای گیلان ۱۵۹ میلیاردو ۶۰۰ میلیون تومان خسارت وارد کردگفت : خسارت برف پایان بهمن نیز به زودی اعلام می شود

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 × پنج =