تیراندازی به مدیر شبکه GEM در قلب استانبول/سعید کریمیان کیست؟+ تصاویر

0 272

صبح کاسپین: شنبه‌شب خبر هدف‌قرار ‌گرفتن مدیر شبکه «GEM» در صدر اخبار رسانه‌های محلی ترکیه قرار گرفت.

رسانه‌های ترکیه حادثه تیراندازی به سعید کریمیان مدیر شبکه «GEM» را اینگونه پوشش دادند.
“دو ایرانی که شنبه شب در حال تردد در منطقه ساری‌یر استانبول بودند متوقف و هدف رگبار گلوله قرار گرفتند، یکی از دو سرنشین این خودرو کشته و سرنشین دوم که بشدت زخمی شده بود به بیمارستان منتقل شد.

پایگاه حریت تریکه ضمن پوشش این حادثه به اسامی آنچه هدف‌قرارگرفتن شهروندان ایرانی در استانبول خواند اشاره‌ای نکرد.

اما برخی منابع خبری ساعتی پس از وقوع این حادثه گزارش دادند: فرد کشته شده «سعید کریمیان» مدیر گروه «GEM» است.

روایت خبرگزاری دولتی ترکیه از حادثه تیراندازی به سعید کریمیان

خبرگزاری آناتولی این حادثه را اینگونه تشریح کرد: خودروی حامل دو تبعه ایرانی، عصر امروز (شنبه) در منطقه ساری‌یر استانبول مورد حمله مسلحانه افراد نقاب دار قرار گرفت که در نتیجه این حمله سرنشینان این خودرو کشته شدند.

یکی از این افراد به اسم (س.ک) در محل حادثه کشته شد و دیگری در بیمارستان جان خود را از دست داد.
این حادثه در خیابان آیازاغای منطقه ساری‌یر استانبول رخ داد. مهاجمان نقاب دار این حمله نیز با خودروی خود از محل حادثه متواری شدند.

مهاجمان، خودروی خود را در منطقه کمربورغاز استانبول آتش زدند.

پلیس ترکیه تحقیقات در این زمینه را آغاز کرده است.

سعید کریمیان کیست؟

با جستجویی در زندگی فرد ایرانی مضروب در استانبول در می‌یابیم که سعید کریمیان همه‌کاره شبکه جم سابقه عضویت در گروهک منافقین را دارد. پدر کریمیان از اعضای منافقین بود و اواخر جنگ تحمیلی همه اعضای خانواده‌اش را به‌صورت مخفیانه به پادگان اشرف برد تا همگی لباس نفاق بپوشند و در برابر مردم بی‌دفاع کشورشان سلاح به دست بگیرند و یاور صدام شوند.

سعید کریمیان متولد ۱۳۴۸، در شهر مرزی قائن به دنیا آمد. وی تا آغاز جنگ بین ایران و عراق تحصیلاتش را تا دیپلم در همان شهر گذراند. از آن جایی که پدر وی یکی از اعضای گروهک منافقین بود در اواخر جنگ و نزدیک عملیات مرصاد به همراه خانواده اش به پادگان اشرف انتقال یافتند.

وی بعد از کشته شدن پدرش در عملیات مرصاد به همراه مادرش ، در سال ۱۳۷۵ با حمایت ها و پشتیبانی عموی درباری خود به سوئیس منتقل شد و در آن جا پناهنده گردید. وی که در پادگان اشرف آشنایی اجمالی با زبان های خارجه پیدا کرده بود در رشته معماری دانشگاه بازل این کشور در مقطع کارشناسی به تحصیل خود ادامه داد.علیرضا کریمیان عموی سعید که همسر خود را از دست داده بود با زن برادر خود ازدواج کرد.

تیراندازی
سعید کریمیان حدود دو سال در دانشگاه بازل مشغول به تحصیل بود اما از آن جایی که با ازدواج مجدد مادرش مخالف بود با بی مهری عموی خود مواجه گردید و از طرفی نتوانست هزینه های سنگین زندگی و شهریه دانشگاه را تأمین کند. وی سرانجام مجبور به ترک تحصیل شد و در سال ۱۳۷۷ سراغ برادرش هادی کریمیان که در لس آنجلس زندگی می کرد رفت.

هادی کریمیان که در رادیو صدای ایران (اولین رادیوی ۲۴ ساعته فارسی زبان که به منظور مبارزه با نظام جمهوری اسلامی در آمریکا تأسیس شد) فعالیت داشت، به برادرش پیشنهاد کار داد.

تیراندازی

شبکه تلویزیونی جم ( GEM TV) اولین شبکه گروه جم است که در سال ۲۰۰۷ پخش خود را از لندن آغاز نمود.

گروه رسانه و سرگرمی عمومی به انگلیسی General Entertainment and Media Group» متعلق به سعید کریمیان دفاتری در شهرهای دبی، لندن، آنتالیا، کوالالامپور و لس‌آنجلس دارد. جم گروپ در حال حاضر۵۲ شبکه دارد./میزان

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ده − سه =