مدرس علوم سیاسی دانشگاه تهران: نباید برای جلب و جذب آرای مردم در انتخابات منافع ملی و آینده نظام را قربانی کرد

0 214

صبح کاسپین : صادق زیباکلام در جمع دانشجویان استان که در دانشکده علوم پایه برگزار شد، کار خود را تدریس تاریخ تحولات ایران از انقلاب مشروطه تا انقلاب اسلامی دانست و اظهار کرد: به خاطر طبیعت کارم حوادث سیاسی و اجتماعی ایران را عمیقا بررسی می کنم.

مدرس علوم سیاسی دانشگاه تهران با اشاره به پیشرفت و توسعه کشور در همه عرصه ها، افزود: متاسفانه احساس می کنم از نظر توسعه سیاسی هنوز دچار عقب ماندگی هستیم، زیرا عقب ماندگی تنها به آلودگی محیط زیست و نابودی منابع طبیعی خلاصه نمی شود بلکه از نظر سیاسی هم نیازمند توسعه هستیم.

وی پیروزی انقلاب اسلامی را نقطه آغاز حرکت به سمت و سوی توسعه سیاسی دانست و تصریح کرد: مسیر توسعه سیاسی سخت و دشوار است و نباید دچار پوپولیسم شویم لذا یکی از ریشه های شیوع پوپولیسم کم سوادی و سانسور رسانه ای است.

زیباکلام نظام ایران را یک نظام ایدئولوژیک دانست و عنوان کرد: نباید برای جلب و جذب آرای مردم در انتخابات منافع ملی و آینده نظام را قربانی کرد. در اندیشه پوپولیسم اموری که ظاهر فریبنده دارند ملاک قرار می گیرند و وعده ها آنچنانی می شود.

مدرس دانشگاه با بیان اینکه پرداخت یارانه هیچ دردی از جامعه را دوا نکرده است، افزود: از سال ۸۹ که آغاز پرداخت یارانه بوده تا پایان سال ۹۴، ۲۲۰ هزار میلیارد تومان یارانه پرداخت شده است؛ این در حالی است که طی این سال ها بودجه عمرانی کشور به ۱۰۰ هزار میلیارد تومان هم نمی رسد.

زیباکلام بودجه عمرانی سال ۹۵ را ۳۸ هزار میلیارد تومان دانست که عملا ۱۳ هزار میلیارد تومان آن تخصیص یافت و خاطرنشان کرد: سال گذشته نیز ۴۳ هزار میلیارد تومان بابت یارانه به مردم پرداخت شده است.

مدرس علوم سیاسی دانشگاه تهران بزرگترین دستاورد دولت یازدهم را عدم بهره برداری از پوپولیسم دانست و متذکر شد: حدود ۴۰ میلیون واجد شرایط انتخابات داریم که باید موج حضور مردم در پای صندوق های رای در ۲۹ اردیبهشت ایجاد شود و ما وظیفه داریم به این موج کمک کنیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.