جذب پنج درصد از جوانان در هلال احمر گیلان در برنامه پنج ساله

0 165

به گزارش عصرکاسپین،پنج درصد از جوانان استان در برنامه پنج ساله هلال احمر جذب این جمعیت می شوند.
مهدی ولی پور مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان در این باره افزود: یکی از اهداف مهم برنامه پنج ساله جمعیت هلال احمر جذب پنج درصد از جامعه جوان استان در قالب کانون‌ های مختلف از رده سنی ۱۵ تا ۲۹ سال و ارائه آموزش های لازم برای تربیت جوانان توانمند و آینده ساز است.
وی اظهار داشت: جمعیت هلال احمر و فدراسیون بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر برنامه ای با عنوان استراتژی ۲۰۲۰ تنظیم کرده اند که فعالیت خود را با عنوان سپردن کارهای جوانان به دست آنان با هدف شناسایی استعداد جوانان و بهره گیری از توان آنان از سال ۲۰۱۰ میلادی آغاز کرده اند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان خاطرنشان کرد: همه دولت های عضو ، متعهد به انجام آن و ارایه گزارش نهایی از میزان کارایی فعالیت و مسوولیت پذیری جوانان در سال ۲۰۲۰ هستند.
وی با بیان این که در زمان حاضر، هفت هزار و ۲۲۹ جوان عضو جمعیت هلال احمر استان گیلان هستند، خاطرنشان کرد: هلال احمر استان دارای ۲۷۴ کانون دانش آموزی، ۱۱۹ کانون غنچه های هلال ، ۴۶ کانون دانشجویی، ۹ کانون روستایی و ۶ کانون طلاب است.
ولی پور بیان داشت: جمعیت هلال احمر با ایجاد زمینه اجرای برنامه ‌های بشردوستانه در مهدهای کودک، مدارس، دانشگاه ‌ها ، حوزه ‌های علمیه و خانه های هلال برای افزایش کانون ها و اعضا تلاش می کند.
وی تصریح کرد: با ایجاد کانون ها و جذب علاقه مندان، دسترسی اعضا به آموزش‌ های امدادی و کمک‌ های اولیه آسان می شود و فرهنگ نوعدوستی بر اساس اهداف والای هلال احمر و آموزه‌های دینی بیش از پیش در بین جوانان گسترش می یاید.
جمعیت هلال احمر استان گیلان دارای ۱۳ پایگاه امداد و نجات بین شهری است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

19 − ده =