تمام خودروهای مناطق آزاد پلاک ملی می‌گیرند

0 137

به گزارش عصرکاسپین، ‍ جانشین رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا کفت: تمام خودروهای مناطق آزاد پلاک ملی می‌گیرند.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سردار ” موسی امیری” در آیین رونمایی طرح ملی پلاک دید وسایل نقلیه مناطق آزاد کشور در قشم گفت:‌ پرونده پلاک های قدیمی خودروها امسال بسته می‌شود.
جانشین رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا با بیان اینکه طرح پلاک های ملی از سال ۸۳ در کشور کلید خورده است، اظهار داشت: به مرور پلاک های مختلفی تحت عنوان پلاک ملی وارد سامانه یکپارچه شماره‌گذاری شدند که از آن جمله می‌توان به پلاک کشاورزی، جانبازان، تشریفات، ناجا ، اعزام به تعمیرگاه، خودروهای کلاسیک، خودروهای گذر موقت، سیاسی و دیپلماتیک اشاره کرد.
این مقام انتظامی با اشاره به ابلاغ ستاد کل نیروهای مسلح در خصوص پلاک های نظامی گفت: بر این اساس تا پایان شهریورماه تمامی خودروهای نیروهای مسلح پلاک ملی می شوند.
وی با تاکید بر اینکه تنها پلاک باقیمانده که هنوز ملی نشده پلاک مناطق آزاد تجاری است، خاطرنشان کرد: هفت منطقه آزاد قشم، کیش، چابهار، اروند، انزلی، ارس و ماکو در کشور وجود دارند که در دو سال گذشته مراحل طراحی و مقدمات پلاک ملی آن‌ها با هماهنگی دبیرخانه مناطق آزاد کشور آغاز و تولید این پلاک ها نیز انجام شده و سامانه جامع آن در حال تکمیل و بهره برداری است.
جانشین رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا افزود: امروز در قشم هم پلاک های همه مناطق آزاد رونمایی شد و هم پلاک منطقه آزاد قشم نصب شد و مابقی مناطق آزاد نیز به مرور زمان پلاک های ملی را تحویل می‌گیرند و با این مرحله پایانی، در کشور هیچ خودرویی بدون پلاک ملی و زیرمجموعه سامانه جامع شماره گذاری نخواهیم داشت.
سردار دکتر موسوی امیری با بیان اینکه اولویت شماره گذاری در مناطق آزاد با خودروهای نوشماره و نقل و انتقال است، اضافه کرد: به مرور بر اساس برنامه ریزی مناطق آزاد پلاک های قدیمی فراخوان و تعویض می شود.
این مقام انتظامی با تصریح بر اینکه با اجرای این فاز پرونده پلاک های قدیمی خودروها امسال بسته می شود و هیچ پلاک غیرملی دیگری در کشور وجود نخواهد داشت، اظهار داشت: هم اکنون ۱۹ میلیون خودرو و ۱۱ میلیون موتورسیکلت با پلاک ملی در کشور شماره گذاری شده اند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

14 + نوزده =