توسط یگان حفاظت محیط زیست از تخریب اراضی ملی وبرداشت غیر مجاز شن وماسه جلوگیری شد

0 146

به گزارش عصرکاسپین، هفته گذشته درپی انجام گشت و کنترل وپایش مناطق تحت مدیریت محیط زیست گیلان توسط پرسنل یگان حفاظت این اداره ؛سه مورد برداشت و تخریب اراضی و رودخانه متوقف شده و متخلفین به مراجع قضایی معرفی شدند .
به گزارش روابط عمومی حفاظت محیط زیست گیلان ساسان اکبری پور فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گیلان با اعلام این خبر گفت بر داشت ها توسط افراد سود جو وفرصت طلب بدون اخذ مجوزهای لازم از ادارات مربوطه بصورت خودسرانه صورت می گرفت .
اکبری پور اذعان داشت متخلفین اقدام به تخریب ، برداشت ، بارگیری و انتقال شن و ماسه وخاک زراعی وتغییر کاربری می نمودند که با حضور به موقع پرسنل یگان حفاظت درحین ارتکاب به جرم دستگیر و ضمن جلوگیری از ادامه ی فعالیتشان سه نفر متخلف دستگیر و با تکمیل پرونده جهت اخذ ضررو زیان وارده و طی مراحل قانونی توسط ضابطین خاص محیط زیست استان تحویل مراجع قضایی شدند .
وی تصریح کرد ​ازاین سه مورد تخلف زیست محیطی یک مورد در حوضه ی رودخانه های شرق گیلان و دومورد نیز دراراضی حوضه ی مرکزی استان میباشد .
اکبری پور در پایان گفت باتوجه به شروع فعالیت معادن برداشت شن و ماسه، افزایش پایش و گشت و کنترل یگان حفاظت محیط زیست گیلان در دستور کار محیط بانان یگان قرار گرفته است و مامورین یگان حفاظت محیط زیست گیلان باهرگونه برداشت و تخریب زیست محیطی بدون مجوز و برداشت های بیش از حد تعیین شده توسط پیمانکاران درمجوزهای صادرشده توسط اداره کل صنعت معدن و تجارت برابر ضوابط و مقررات برخورد می نمایند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هفده − 9 =