مدیرکل بنیاد شهید گیلان: فضاسازی تبلیغات شهری با محوریت ایثار و شهادت در ترویج این فرهنگ موثر است

0 167

به گزارش عصرکاسپین، عبدالله پاکاری، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان در نشست با سرپرست شهرداری رشت، ضمن قدردانی از همراهی و همکاری شهردار با بنیاد شهید در اجرای برنامه ها و پروژه ها،اظهار کرد: خوشبختانه شهرداری رشت در برپایی یادواره های شهدا که بستر مناسبی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است همکاری تنگاتنگی با بنیاد دارد.
فضاسازی تبلیغات شهری با محوریت ایثار و شهادت در ترویج و اثرگذاری این فرهنگ را موثر دانست.
وی تامین اشتغال و تخصیص سهمیه به خانواده های ایثارگران را یک تکلیف قانونی دانست و تصریح کرد: شهرداری رشت در حوزه بازارچه های تاسیس شده می تواند سهم ایثارگران را در ساماندهی کاسب ها لحاظ کند.
پاکاری با بیان اینکه بیش از ۳ هزار و ۷۰۰ نفر از خانواده شاهد و ایثارگر در انتظار تامین شغل هستند، گفت: همچنین پروژه ملی مجتمع درمانی و توانبخشی ایثارگران که از سال ۸۸ در همه استان ها در حال اجراست، در گیلان با رشد ۲۲ درصدی متوقف شده که این در شان استان گیلان با ۸ هزار شهید گلگون کفن نیست.
مدیرکل بنیاد شهید گیلان داشتن مجتمع درمانی و توانبخشی را حق خانواده شهدا و ایثارگران استان خواند و یادآور شد: با توجه به اخذ پروانه تاسیس ساخت پروژه فوق شایسته است تا با استفاده از تمامی ظرفیت ها و رفع موانع اداری نسبت به تسریع بخشی اجرای آن گام برداریم.
پاکاری در ادامه تصریح کرد: نصب تندیس شهید آیت الله احسانبخش در میدان صیقلان و تندیس شهدای مدافع حرم در بلوار شهدای مدافع حرم رشت در اسرع وقت انجام شود.
سرپرست شهرداری رشت در این جلسه از خودگذشتگی و فداکاری برای آرمان های اسلامی و انقلابی را بسیار ارزشمند دانست و اظهار کرد: امروز همه ما مدیون فداکاری و از خودگذشتگی نسلی پویا و جان برکفیم.
وی تصریح کرد: در طول تاریخ ایثارگران بسیاری از کیان مملکت دفاع کردند و جانبازی‌های فراوانی برای دفاع از میهن انجام شد، اما تاریخ جز هشت سال دفاع جانانه ایرانیان، هیچ‌گاه رشادت ملتی را به یاد ندارد که از مرزهای میهن و اقتدار مذهبی‌اش چنین دفاع کند و لحظه‌ای از این آرمان کوتاه نیاید.
سرپرست شهرداری رشت افزود: امروز همه مسئولین وظیفه دارند تا با تمامی امکانات نرم افزاری و سخت افزاری برای پاسداشت خون شهدا بسیج شوند.
جمشیدپور با تاکید بر به فوریت گذاشتن طرح یادمان شهدای مسکن مهر و نصب المان های شهدا توسط سازمان زیبا منظر و فضای سبز شهرداری، خاطرنشان کرد: علاوه بر موارد فوق نصب تندیس شهید آیت الله احسانبخش در میدان صیقلان و تندیس شهدای مدافع حرم در بلوار شهدای مدافع حرم نیز باید در اسرع وقت انجام شود.
وی از ساماندهی گلزار شهدا و آرامستان تازه آباد خبر داد و گفت: این پروژه به منظور زیباسازی، همسطح سازی قبور، هدایت آبهای سطحی و احداث ساختمان اداری انجام می شود.
سرپرست شهرداری رشت با تاکید بر اینکه شهرداری از تمام امکانات خود در زمینه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استفاده خواهد کرد، یادآور شد: تداوم دیوارنویسی در راستای ترویج فرهنگ ایثار، بهسازی و نوسازی تابلوهای تبلیغاتی نصب شده بر روی چراغ های راهنمایی و استفاده از تلویزیون شهری در زمینه اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت از دیگر برنامه های شهرداری است.
محجوب، رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری رشت نیز، با اشاره به بخشهای مختلف شهرداری در زمینه اطلاع رسانی محیطی عنوان کرد: موضوع تبلیغات محیطی مراسمات و یادمان ها و اطلاع رسانی در زمینه فرهنگ ایثار و شهادت همواره مورد توجه مجموعه مدیریت شهرداری بوده است.
وی با تاکید بر استفاده از سازه های محیطی و استندی در زمینه ترویج فرهنگ ایثار، یادآور شد: سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری رشت با حمایت سرپرست شهرداری از تمام توان خود برای حمایت از موضوع ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استفاده خواهد کرد.
محجوب درخصوص سازه تندیس آیت الله احسانبخش، بیان کرد: سازه این تندیس از جنس سنگی بسیار ماندگار در حال ساخت و تقریبا تکمیل شده است و در آینده بسیار نزدیک طی مراسمی نصب خواهد شد.
مدیرعامل سازمان فضای سبز شهرداری رشت از نصب تندیس شهدای گمنام در مسکن مهر خبر داد و خاطرنشان کرد: طراحی تندیس شهدای گمنام نیز نهایی شده و طی یک ماه آینده نصب خواهد شد. همچنین جانمایی ۱۸ تندیس مربوط به شهدای مدافع حرم در بلوار شهدای مدافع حرم در دستور کار است.
وی با اشاره به زیباسازی جداره ها و عرشه های تقاطع های غیر همسطح، یادآور شد: این کار که با وقفه ای کوتاه مواجه شده بود در فراخوان قرار گرفته و با دعوت از طراحان می توان بخشی از این دیواره ها و عرشه ها را به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اختصاص داد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.