رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان خبر داد ; افزایش متقاضی برای ایجاد فروشگاه زنجیره‌ای بزرگ

0 109

عصرکاسپین، رییس سازمان صنعت،معدن و تجارت گیلان گفت: هم اکنون بالغ بر صد فروشگاه زنجیره‌ای در گیلان دایر است و برای اجرای دیگر پروزه‌های بزرگ مجوز صادر شده است.

علی منتظری در خصوص وضعیت بخش معدن گیلان گفت:به دنبال اکتشاف سراسری در همه محدوده‌های معدنی گیلان هستیم و این فرصت خوبی برای شناسایی همه مناطق معدنی استان است.

وی افزود: تامین مواد اولیه کارخانجات موجود در اولویت کارهای بخش معدن استان است.

رییس سازمان صنعت،معدن و تجارت گیلان ادامه داد: در بخش معدن جزو استانهایی هستیم که تقریبا همه فعالیتها بر عهده بخش‌خصوصی است.

منتظری در ادامه، در خصوص وضعیت تجارت خارجی و صادرات گیلان خاطر‌نشان‌ کرد: گیلان استانی مرزی است و توسعه صادرات نقش مهمی بخش اقتصادی استان ایفا می‌کند.

وی تصریح کرد: شرایط صادرات استان همانند سایر استانها تابع سیاست‌های کشور است و با تلاش هایی که دولت انجام داده است، امید می‌رود در نیمه دوم امسال توسعه صادرات استان وضعیت بهتری به خود بگیرد.

رییس سازمان صنعت،معدن و تجارت گیلان با بیان اینکه صادرات محصولات کشاورزی به کشورهای همسایه از ظرفیتهای بالای گیلان محسوب می‌شوند، گفت: برنامه‌ریزی شده تا میزان صادرات این محصولات ارتقا یابد.

وی در ادامه افزایش فروشگاههای زنجیره‌ای را از نقاط قوت تجارت داخلی گیلان عنوان کرد و گفت: در سالهای اخیر شاهد رشد افتتاح این فروشگاهها در استان بوده‌ایم و هم اکنون بالغ بر صد فروشگاه زنجیره ای در گیلان دایر است.

دکتر منتظری خاطرنشان ‌کرد: امسال متقاضیان دیگری برای ایجاد دیگر فروشگاههای زنجیره‌ای به سازمان صنعت،معدن و تجارت گیلان مراجعه کرده‌اند و از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت مجوزهایی برای اجرایی شدن مگا پروژه‌های بزرگ در بخش تجارت داخلی داده شده است.

وی گفت: افزایش متقاضیان سرمایه‌گذاری در بخش صنعت و تجارت نشان می‌دهد که زیرساختهای لازم برای توسعه این بخش‌ها در استان فراهم است./ایسنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

7 + نه =