عملیات اجرایی سد لاستیکی کرگانرود در تالش آغاز شد

0 103

به گزارش عصرکاسپین، لطفی رئیس هیأت مدیره و مدیر عامل آب منطقه ای گیلان در مراسم آغاز عملیات اجرایی سد لاستیکی کرگانرود با بیان اینکه رودخانه های شهرستان تالش همواره سیلابی هستند و از این فرصت باید با سد سازی به صورت اساسی بهره مند شد، گفت: از اهداف اصلی مدیریت شرکت آب منطقه ای استان گیلان احداث ۲۰ سد لاستیکی و ۱۰ سد کوتاه در طی برنامه پنج ساله ششم است که آن را وارد مرحله اجرایی خواهیم کرد.
در بحث مدیریت منابع آب استان رویکرد جدیدی بسته شده که در سه حوزه تالش، سپیدرود و شرق گیلان می باشد که طبق برنامه های پیش بینی شده با ساخت سدهای کوتاه و بلند مدت سعی داریم حضور گسترده در شرق و غرب داشته باشیم.
لطفی در ادامه ضمن اشاره به ظرفیت نیروگاههای برق آبی استان گفت: نیروگاه سد شهربیجار از اول مهرماه سال جاری وارد مدار بهره برداری می شود.
مدیرعامل آب منطقه ای گیلان افزود: استفاده از سدهای لاستیکی می تواند یک فرصت بسیار خوبی برای ما در زمینه های کشاورزی، توریستی و… باشد سد لاستیکی کرگانرود توانایی ۲۶ میلیون مترمکعب ذخیره سازی آب را دارد که پتانسیل اینگونه سدها برای شهرهای شمالی به خصوص برای گیلان می باشد.
وی تصریح کرد: این سد در طول ۱۸ماه به پایان خواهد رسید که توانایی توسعه و بهبود آبیاری ۲۴۰۰ هکتار از اراضی شهرستان تالش را دارمی باشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بیست − هجده =