تجلیل از راهوران و پلیس های نمونه گیلان

0 128

به گزارش عصرکاسپین، در پنجمین روز از هفته ی نیروی انتظامی در مراسمی که امروز در رشت برگزار شد از ۱۱ پلیس و ۵ راهور نمونه روستاهای گیلان قدردانی شد.
استاندار در این مراسم با استناد به آمارهای مرتبط با سوانح و تلفات جاده ایی گیلان گفت : در نیمه ی نخست امسال ۳۸۶ نفر جان خود را در سوانح جاده ایی گیلان از دست دادند که ۱۵۲ نفر آنان موتور سوار و ۹۹ نفر عابر پیاده بودند.
مصطفی سالاری افزود : بررسی ها نشان می دهد در ۵ سال گذشته ۶۶ درصد تلفات تصادفات جاده ایی در گیلان معادل ۲هزار ۱۳۷ نفر در جاده های فرعی و برون شهری استان جان باختند.
وی شناسایی و رفع نقاط حادثه خیز ، بهبود زیرساخت ها و آموزش فرهنگ ترافیک به روستانشینان را از راهکارهای موثر در کاهش حوادث و تلفات جاده ایی عنوان کرد و گفت : مجموعه ی دستگاه های مرتبط بویژه دهیاران وظیفه دارند با تعامل منطقی با نیروی انتظامی ، پلیس را در امر ارتقاء آگاهی عمومی روستائیان یاری کنند.
فرمانده انتظامی گیلان نیز در گزارشی از افزایش ۱۲ درصدی تلفات جاده ایی استان در نیمه ی نخست امسال خبر داد و گفت: این در حالی است که میانگین کشوری ۲ درصد کاهش را نشان می دهد.
سردار محمد رضا اسحاقی آموزش همگانی و فرهنگ سازی را بهترین شیوه کاهش حوادث و سوانح جاده ایی اعلام و تصریح کرد : در حال حاضر بیش از ۲۳۰ راهور روستا که همان دهیاران هستند با پلیس همکاری می کنند.
وی گفت : انتظار می رود با تداوم آموزش ها و ترغیب موتورسواران و دارندگان ادوات کشاورزی به اخذ گواهینامه های رانندگی، بتوان امنیت تردد در جاده های روستایی را ارتقا داد.
حجت شعبانپور معاون امور عمرانی استانداری نیز با بیان اینکه در حال حاضر ۱۰ هزار و ۱۰۰ کیلومتر راه فرعی و روستایی در استان وجود دارد افزود : مقوله ی آموزش بویژه در مدارس و اصلاح هندسی حدود ۱۰۰ نقطه ی حادثه خیز جاده ها استان باید جدی گرفته شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.