کشف لاشه یک قلاده فک کاسپین در ساحل پارک ملی بوجاق کیاشهر

0 232

عصرکاسپین ، رحمان پورحسین سرپرست اداره پارک ملی بوجاق کیاشهر گفت : در گشت و کنترل منطقه لاشه یک قلاده فک خزری توسط کارشناس این اداره کشف و مشاهده شد و از آنجایی که گزارش و رویت و مرگ و میر این پستاندار دریایی از جهت بررسی وضعیت آن حائز اهمیت است پس از معاینات اولیه گزارش تهیه شده به اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان ارسال شد.

وی افزود : با توجه به وضعیت نه چندان مطلوب جمعیتی این تنها پستاندار دریای کاسپین از همه علاقمندان و دوستداران حیات وحش می خواهیم تا در صورت مشاهده این حیوان زیبا به صورت مجروح مراتب را به سرعت به پاسگاه های محیط زیست اطلاع دهند و از جابجایی حیوان به شدت پرهیز کنند چرا که بروز شوک حاصل از خشکی پوست و جابجایی ممکن است باعث تلف شدن حیوان شود .
سرپرست اداره پارک ملی بوجاق کیاشهر اظهار داشت: چنانچه حیوان مدت زیادی در خشکی بماند به دلیل خشک شدن مخاط چشمی و پوست ممکن است دچار گرمازدگی و شوک شود بنابراین مردم می توانند با پاشیدن آب روی بدن حیوان تا رسیدن مامورین حفاظت محیط زیست آن را زنده نگهدارند.
رحمان پورحسین تصریح کرد: فک کاسپین تنها پستاندار دریای کاسپین است و در حال حاضر جمعیت آن نسبت به ۲۰ سال گذشته از دو میلیون قلاده به کمتر از صد هزار قلاده کاهش یافته است و
به نظر کارشناسان حیات وحش شکار بی رویه و کم شدن منابع مهم غذایی این حیوان ، از عمده دلایل کاهش شدید جمعیت آن است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.