شصت و دومین پایگاه اورژانس ۱۱۵ گیلان در احمد گوراب رشت افتتاح شد

0 83

شصت و دومین پایگاه اورژانس ۱۱۵ گیلان در احمد گوراب رشت، صبح امروز با حضور ریاست و مسوولین دانشگاه و جمعی از مسوولین شهری، به بهره برداری رسید.

با احداث شصت و دومین پایگاه اورژانس در گیلان (پایگاه احمد گوراب رشت)، زمان ارایه خدمات فوریت های پزشکی به شهروندان ساکن در غرب شهر رشت از ۱۶ دقیقه به ۸ دقیقه، کاهش یافت.

به گزارش عصرکاسپین ، دکتر شاهرخ یوسف زاده چابک- رییس دانشگاه علوم
پزشکی گیلان در این مراسم گفت: با افتتاح پایگاه اورژانس ۱۱۵ علاوه بر بالا بردن کیفیت خدمت رسانی فوریت های پزشکی در حوادث حاد و بحران ها و بهبود خدمات پیش بیمارستانی به غرب شهر رشت، زمان ارایه خدمات اورژانس به شهروندان غرب شهر رشت از ۱۶ دقیقه به ۸ دقیقه، کاهش می یاید.
دکتر شاهرخ یوسف زاده چابک با اشاره به افتتاح وجود ۱۰ پایگاه اورژانس در شهر رشت، یادآور شد: پایگاه های مرکز حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی گیلان تمام موارد حاد همچنین نیاز مردم به فوریت های پزشکی را در منازل، پوشش می دهد.

وی در ادامه با اشاره به ایجاد رشته فوریت های پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی گیلان، گفت: در حال حاضر مرکز حوادث و فوریت های پزشکی دارای ۴۵۰ نفر پرسنل می باشد که به ارایه خدمات مشغول می باشند.
در ششمین روز از آغاز دهه مبارک فجر، صبح امروز (چهارشنبه) همزمان با افتتاح پایگاه شماره ده در شهر رشت ( با زیربنا ۵۰ مترمربع)، ساختمان جدید پایگاه شماره ۱ رشت نیز با متراژ ۲۲ متر مربع، از محل اعتبارات دانشگاه علوم پزشکی گیلان، در مرکز حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، به بهره برداری رسید.

گفتنی است: ۲ پایگاه مذکور با اعتباری بالغ بر یکصد میلیون تومان، به بهره برداری رسیدند. استان گیلان دارای ۶۲ پایگاه اورژانس ( ۱۶ پایگاه در شهرستان رشت و ۱۰ پایگاه در شهر رشت ) می باشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.