فرماندار شفت :افزایش ۶۰ درصدی اسکان مسافران نوروزی در شفت

0 219

به گزارش عصرکاسپین،محمدرضا محسنی صبح یکشنبه در نشست کارگروه بوم گردی شهرستان شفت با اشاره به اینکه در نوروز ۹۷ بیش از ۱۲۱ هزار نفر دراین شهرستان اسکان یافتند، اظهار کرد:  این میزان نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۶۰ درصد افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه بیشتر جمعیت شهرستان شفت در روستاها زندگی می کنند، افزود : رونق بوم گردی به ایجاد اشتغال و توسعه پایدار روستاها کمک و از مهاجرت مردم به شهرها جلوگیری می کند.

فرماندار شفت با اشاره به اینکه روستاها و مسیرهای هدف بوم گردی در این شهرستان شناسایی و در این راستا نشست های توجیهی برای دهیاران برگزار شده است، گفت: آگاهی بخشی و شناسایی افراد مستعد می تواند زمینه های شکوفایی این طرح را فراهم و مدیران دستگاه های ذیربط نیز باید توان خود را برای اجرای موفق بوم گردی متمرکز کنند.

محسنی در ادامه با بیان اینکه وجود آب بندان های زیبا در شفت مسیرهای منتهی به این جاذبه های طبیعی را برای ایجاد واحد های بوم گردی مناسب کرده است، تصریح کرد: منابع طبیعی، آب منطقه ای و محیط زیست راهکار بهینه برای بهره برداری از آب بندان ها را ارائه کنند.

وی با بیان اینکه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با همکاری بخشداران و دهیاران باید مناطق مستعد بوم گردی را در سطح روستاهای شفت شناسایی و تمامی درخواست های ساخت را برای بررسی دریافت کند، افزود: با دسته بندی موانع اجرای طرح دسترسی به راهکارهای رفع آن تسهیل خواهد شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.