قربانی :سیگاری ها امسال برای هر پاکت سیگار چقدر مالیات می دهند؟/ افزایش مالیات مهمترین مولفه کاهش مصرف دخانیات

0 196

عصرکاسپین ،محمد حسین قربانی با بیان اینکه مجلس دهم در لایحه بودجه ۹۷ در اقدامی مهم با افزایش مالیات بر خرده فروشی سیگار موافقت کرد، گفت: دغدغه های تولیدکنندگان داخلی مبنی بر اینکه با افزایش مالیات تولید داخل تعطیل و اشتغال مختل خواهد شد را مرتفع کردیم.

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی، افزود: همچنین مجلس در اقدامی مهم در مورد تولید داخل کمترین مالیات بر خرده فروشی یعنی ۷ درصد را لحاظ کرد و به مراتب برای تولید مشترک، برند و واردات تا ۶۰ درصد مالیات بر خرده فروشی را پیش بینی کرد که از این مسیر مبلغی حدود ۲ هزار میلیارد تومان درآمد کسب می شود که ۵۰ درصد آن در اختیار وزارت بهداشت، ۳۰ درصد وزارت ورزش وجوانان و ۲۰ درصد آموزش و پرورش قرار می گیرد.

وی ادامه داد: انتظار می رود دولت در اجرای این قانون و کسب مالیات بتواند موفق عمل کند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه مصرف دخانیات در کشور بسیار بالا است، افزود: متاسفانه در بین سنین مختلف و افراد زیر ۱۸ سال و بانوان کشور شاهد استعمال دخانیات هستیم و حتی استعمال دخانیات میان دانش آموزان رخنه کرده که این موجب نگرانی است.

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس دهم با تاکید بر لزوم اجرای قانون مبارزه با دخانیات، گفت: برای پیشگیری از مصرف دخانیات این قانون باید اجرایی شود؛ جلوگیری از فروش دخانیات به افراد زیر ۱۸ سال باید در دستور کار قرار گیرد و همچنین عوامل فروش دخانیات باید ساماندهی شود تا مولفه دریافت مالیات تحقق یابد.

نایب رییس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه با اعمال زور و قوه قهریه نمی توان جوانان را از مصرف سیگار منع کرد، افزود: تجربه نشان داده بهترین مولفه کاهش مصرف دخانیات افزایش مالیات است و هر فردی که سیگار مصرف می کند هزینه آن را باید بپردازد./خانه ملت

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سه × 1 =