اسماعیل حاجی پور : مدیران دیگر دستگاه ها از شهرداری انتظار همراهی یکطرفه دارند

0 137

عصرکاسپین ,اسماعیل حاجی پور بیان کرد: وقتی عمر مدیریت در شهرداری کم می شود، قطعا شهر ضرر خواهد کرد و شکی در این نیست.
رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر رشت با اشاره به نطق هفته پیش خود، ابراز کرد: زمانی که از پارک خودروهای کارکنان نیروی انتظامی در خیابان اقتصاد گله مند شدیم، نیروی انتظامی دستور بازگشایی خیابان اقتصاد را ارائه داد. انتهای خیابان شریعتی که به پیاده راه متصل می شود و زندان سابق و اداره گذرنامه فعلی است و محوری است که بسمت سعدی می رود و راههای متفاوتی هم به سمت باقر آباد و دیگر محورها دارد باید برای تردد خودروها باز بماند.
وی تاکید کرد: خوشبختانه ، فرماندهی نیروی انتظامی دستور بازگشایی را صادر کرد و جای تشکر دارد و امیدواریم زودتر این محور باز شود. ماشین های شخصی نیروهای زحمت کش نیروی انتظامی در این خیابان پارک می شد و انتظار داریم با توجه به پرداخت هزینه پارکینگ از سوی شهرداری این خیابان باز گرد.
حاجی پور در مورد استعفای شهردار هم گفت: دکتر نصرتی به سختی به شهر رشت آمد. رای شخصی بنده ایشان نبود و روزی که برای تعرفه آمد، من نمی خواستم به وی رای دهم. به خاطر اینکه ایشان بومی نبود.
وی به عرق خود به رشت اشاره نمود و تصریح کرد: بنده دو ماه منتظر ماندم تا خودروی جفت ۴۶ بگیرم، به دلیل اینکه رشت را مانند فرزندم دوست دارم و خطاب به نصرتی گفتم چون شما رشتی نیستید، به شما رای نمی دهم اما پس از بررسی های فراوان و مشاهده سوابق کاری و ارتباطات وی در تهران با مدیران ملی، به ایشان رای دادم. هرچند امروز و به ظاهر راحت از رشت می روند.
حاجی پور افزود: می خواهم یک سری مسائل را عنوان کنم. نصرتی با شرایط دشواری روبرو بود. انگار ساختمانی را که بخواهی فندانسیون آن را از نو بریزی و می باید حفاری و گودبرداری و… کنی، از نو دست به نوسازی زد. شاید مشاهده نشود.
رئیس کمیسیون ترافیک شورا ادامه داد: در این چند ماه انتقادهایی هم به عملکرد نصرتی داشتم ولی واقعیت ها را هم باید بیان کنم، ایجاد قطار شهری که سالها روی زمین مانده و خروارها خاک روی آن ریخته بود، ایشان تلاش کرد و در سطح کشور برای آن ردیف اعتباری دریافت کرد و اعتبار مشاور هم تامین شد و چند ماه دیگر هم کار مطالعات آن آغاز خواهد شد.
حاجی پور خطاب به نصرتی که در صحن شورا حاضر بود، گفت: روز گذشته از ایشان سوال کردم و گفتم اگر نخواستی پاسخ مرا هم ندهید. شما چند شهر را گشتید و رشت را انتخاب کردید، افتخار کنید که شهردار رشت هستید و ایشان آن روز می دانست و با اطلاعات کافی از وضعیت رشت، مدیریت این شهر را انتخاب کرد. با وجود آنکه به ایشان توصیه شده بود به رشت نرود، رشت را انتخاب کرد. اگر امروز با استعفای وی موافقت شد از وی دلایل رفتن را پاسخ می خواهم.
وی تصریح کرد: بی شک نصرتی دلایل زیادی برای رفتن دارد. قطعا وی اشتباهاتی هم در عملکرد داشته است. شهرداری تشکیلاتی است که امکان اشتباه هم در آن وجود دارد. اما همه تشکیلات یک شهر باید به مدیریت شهری کمک کنند. اداره رشت بسیار سخت است.
حاجی پور اضافه کرد: روز تودیع هم از نصرتی گزارش عملکرد می خواهم و می گویم ایشان باید دردهایی را که در دل دارد بیان کند و برای این شهر بگویید تا به آن توجه شود تا دیگران هم به میدان بیایند. چرا هرجا مشکل در شهر ایجاد می شود، همه دستگاه ها از شهرداری انتظار همراهی دارند ولی مدیران دیگر دستگاه ها حاضر به همکاری با شهرداری نیستند!
عضو شورا افزود: متاسفانه ما شورای شهر نیستیم، شورای شهرداری شده ایم. با همه کاستی ها و خوبی ها اگر دوستان با استعفای نصرتی موافقت کردند، برای ایشان آرزوی موفقیت دارم و این یک فرصت برای رشت است که در سازمان دهیاری ها و شهرداریهای وزارت کشور بتوانند اعتبارات دولتی برای پروژهای کلان رشت دریافت نماییم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.