مشارکت نخبگان دانشگاهی در توسعه امنیت ضروری است

0 84

عصرکاسپین ، فرمانده انتظامی استان گفت: مشارکت فرهیختگان و نخبگان دانشگاهی در توسعه امنیت پایدار ضروری است.
سردار ” محمدرضا اسحاقی ” در دیدار با دکتر ” احمد رضی ” رئیس دانشگاه گیلان اظهار داشت: پلیس، بخش جدا نشدنی زندگی اجتماعی مردم است و جایگاه ویژه‌ای در ایجاد نظم و انتظام جامعه و حفظ امنیت دارد.

این مقام ارشد انتظامی با تأکید بر لزوم همکاری اقشار دانشگاهی با پلیس برای ارتقای امنیت خاطرنشان کرد: فرهیختگان علمی از جمله اقشار تاثیرگذار بر جامعه هستند که با فکر و اندیشه خود می‌توانند پلیس را در زمینه کاهش و کشف جرایم، فناوری و تجهیزات نوین، نظم، آموزش و فرهنگ ترافیک و ارتقاء امنیت اجتماعی یاری کنند.

وی مشارکت اقشار فرهیخته و نخبگان دانشگاهی در تأمین نظم و امنیت را مستلزم برنامه‌ریزی و بسترسازی مناسب دانست و افزود: این آمادگی در مجموعه انتظامی استان از طریق دفتر تحقیقات کاربردی که پل ارتباط علمی پلیس با مراکز علمی و دانشگاهی است وجود دارد.

سردار اسحاقی در ادامه با اشاره به اینکه تنوع و ماهیت ماموریت‌های پلیس ایجاب می­‌کند تا موضوعات را با نگاه اجتماعی و فرهنگی و با رویکردی علمی و بهره‌گیری از ظرفیت‌ افراد موثر حل و فصل کند، تصریح کرد: این مهم نیازمند همکاری و مشارکت همه اقشار اجتماعی، نهادهای دولتی و مردم نهاد به ویژه مراکز علمی و دانشگاهی است.

این مقام ارشد انتظامی، ماندگارترین مدل در دنیای کنونی را مدل فرهنگی دانست و خاطر نشان کرد: استان گیلان، استانی با پیشینه و غنای فرهنگی بالا است.

در ادامه این دیدار رئیس دانشگاه گیلان ضمن تشکر از نگاه تعامل گرایانه پلیس به مراکز آموزش عالی بیان داشت: توسعه امنیت پایدار نیز مستلزم پیشرفت‌های علمی، شکوفایی و رونق کشور در تمامی زمینه‌ها است.

دکتر احمد رضی اظهار داشت: تولید علم، تربیت ‌نیروهای متخصص و ماهر و مشارکت در حل مشکلات و مسائل تخصصی جامعه، سه وظیفه مهم دانشگاه گیلان است.

گفتنی است، در پایان جلسه تفاهم نامه همکاری علمی، آموزشی و پژوهشی بین دو طرف منعقد شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.