با رشد ۱۶ درصدی در هفت ماهه امسال تحقق ۳۷۸۷ میلیارد ریال طرح های سرمایه گذاری بخش خصوصی در منطقه آزاد انزلی

0 95

عصرکاسپین،میزان سرمایه گذاری داخلی محقق شده در هفت ماهه امسال ۳۷۸۷ میلیارد ریال است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که ۳۲۶۴ میلیارد ریال سرمایه گذاری بوده، از رشد ۱۶ درصدی در این شاخص جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی در منطقه آزاد انزلی خبر می دهد.

براین اساس از ابتدای فروردین لغایت پایان مهر ماه سال جاری از میان طرح های سرمایه گذاری ارائه شده به معاونت اقتصادی و سرمایه گذاری این سازمان، بعد از بررسی براساس ضوابط و الزامات سازمان، برای ۴۶ طرح مجوز فعالیت در محدوده منطقه صادر شد که این تعداد در مقایسه با تعداد ۴۰ مجوز صادره در هفت ماهه سال گذشته، نشان دهنده افزایش ۱۵ درصدی است.

از سوی دیگر در خصوص ارزش ریالی مجوزهای صادر شده در این مدت باید به رقم ۱۷۳۹۹ میلیارد ریال میزان سرمایه گذاری اظهار شده از سوی ۴۶ طرح سرمایه گذاری مصوب، اشاره نمود که در قیاس با ارزش ریالی مجوزهای صادره در مدت مشابه سال قبل بیانگر رشد ۱۴.۵ درصدی است.

بنابراین گزارش ساخت مراکز خدماتی، اقامتی، احداث هتل و مجتمع های مسکونی و ایجاد مجموعه های تفریحی و گردشگری از حوزه ‌های فعالیت طرح های سرمایه گذاری فوق می باشد.

از سوی دیگر در زمینه میزان سرمایه گذاری خارجی محقق شده در طول هفت ماهه سال ۹۷،این منطقه با نرخ رشد ۱۶۹ درصد، به روند افزایشی مناسبی دست یافته است و براین اساس در حالیکه از ابتدای فروردین تا پایان مهر ماه سال گذشته این رقم ۲.۶ میلیون دلار بوده این میزان طی همین مدت در سال جاری به ۷ میلیون دلار افزایش یافته است.

تداوم رشد در مهمترین شاخص عملکردی اقتصاد مقاومتی از سوی سازمان منطقه آزاد انزلی ظرف چهار سال گذشته ناشی از ثبات راهبردهای حمایتی نسبت به طرح های سرمایه گذاری، فعالین اقتصادی و بهبود در رونق فضای کسب و کار است و در این میان توسعه و تکمیل زیر ساخت های عمرانی،اقتصادی و گردشگری نیز حائز اهمیت است موضوعی که در کنار این سیاست ها، ارائه بسته های تشویقی به شرکت های دانش بنیان و صادرات محور، حمایت از واحدهای تولیدی از طریق تسهیلات بانکی در راستای تأمین سرمایه در گردش، فعال سازی ۶۲ واحد تولیدی –صنعتی نیمه راکد و راکد از مهمترین اقدامات این سازمان در حمایت از سرمایه گذاران است.

در پایان باید تصریح کرد بهره برداری از کریدور جدید تجاری میان ایران و چین، شروع به کار فاز نخست مجتمع بندری کاسپین و حضور در نمایشگاه های تخصصی از دیگر طرح هایی بوده که با اجرای آن زمینه تداوم رشد این منطقه در جذب سرمایه گذار محقق شده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 × 3 =