بهره مندی پنج هزار مددجوی گیلانی از بیمه تامین اجتماعی

0 82

عصرکاسپین/مدیرکل کمیته امداد استان گیلان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون سه میلیارد و ۵۸۰ میلیون تومان حق بیمه برای پنج هزار و ۳۶۷ نفراز مددجویان به سازمان تأمین اجتماعی استان پرداخت‌شده است.

علیرضا محمدی، مدیرکل کمیته امداد استان گیلان بابیان اینکه توانمندسازی مددجویان یکی از اهداف مهم این نهاد است گفت: برای رسیدن به این مهم و خروجی پایدار و افزایش ضریب نفوذ بیمه‌ها در بین مددجویان، پرداخت حق بیمه اجتماعی مددجویان با مشارکت آنان و کمیته امداد انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بیمه‌شدگان می‌توانند از تمامی مزایای بیمه‌های اجتماعی مانند بازنشستگی، فوت، ازکارافتادگی و درمان استفاده کنند افزود: خدمات بیمه تأمین اجتماعی شامل بیمه مشمولین طرح‌های اشتغال و خودکفایی در قالب صاحبان حِرف و مشاغل آزاد، بیمه زنان سرپرست خانوار شهری در قالب صاحبان حِرف و مشاغل آزاد و بیمه مددجویان از طریق صندوق بیمه روستاییان و عشایر است.

محمدی بهره‌مند شدن مددجویان از خدمات بیمه تامین اجتماعی را گام بلندی برای توانمندی و خوداتکایی آن‌ها دانست و گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون سه میلیارد و ۵۸۰ میلیون تومان حق بیمه برای پنج هزار و ۳۶۷ نفراز مددجویان به سازمان تأمین اجتماعی استان پرداخت‌شده است.

مدیرکل کمیته امداد گیلان افزود: بر اساس توافق انجام‌شده با سازمان تأمین اجتماعی، با پرداخت حداقل ۱۰ سال حق بیمه و شرایط سنی ۵۵ سال برای زنان سرپرست خانوار تحت حمایت می‌توانند از مزایایی مستمری بازنشستگی بهره‌مند شوند.

وی بابیان اینکه در حال حاضر ۱۳۹ هزار و ۲۰۶ خانوار در گیلان تحت حمایت کمیته امداد هستند گفت: از این تعداد برای ۱۰۵ هزار و ۷۶۸ هزار خانوار مستمری ماهیانه واریز می‌شود و ۳۳ هزار و ۴۳۸ خانوار هم از خدمات تک یا چند خدمتی کمیته امداد به‌جز مستمری برخوردار هستند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بیست − چهارده =