رییس شورای شهر رشت : ارتقا کیفی محیط شهری مهمترین دغدغه شورای پنجم

0 120

عصرکاسپین، به گزارش روابط عمومی وامور بین الملل شورای اسلامی شهر رشت – یکشنبه ۲۰ آبان نشست تخصصی “سر زندگی فضای شهری” به مناسب روز جهانی شهرسازی با حضور رییس و برخی از اعضای شورای شهر رشت و متخصصین این حوزه از سوی اداره مطالعات و پژوهش مدیریت نوسازی و تحول اداری شهرداری رشت برگزار گردید.

سید امیر حسین علوی در این نشست با تبریک به مناسبت روز شهرسازی و تجلیل از جایگاه مهندسین شهرساز و تاثیر حضور آنها بر سبک زندگی شهروندان اظهار داشت: متاسفانه با وجود اینکه علم شهرسازی در اکثر نقاط جهان به موضوع محوری توسعه شهرها تبدیل گردیده است و با توجه به حضور مهندسین و متخصصین شاخص این رشته در داخل کشور هنوز بسیاری از شهرها از طراحی شهری مناسب بی بهره هستند و این موضوع باعث بروز بسیاری از مشکلات برای شهروندان گردیده است.

وی با تاکید بر این مطلب که مؤلفه سرزندگی به موضوع “انسان” و نیازهای مادی و معنوی آن توجه ویژه ای دارد، ابراز داشت: در حوزه برنامه ریزی شهری باید بیش از گذشته با دیدگاه انسان محور موضوعات بررسی گردند تا شهر به بستری مناسب برای پرورش انسان های شاد، با نشاط و توانمند تبدیل گردد.

رییس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به شباهت علم مدیریت و دانش شهرسازی اهمیت برنامه مداری در عین توجه استراتژیک به مسائل را به عنوان رکن کلیدی مدیریت شهری مطرح نمود و اهمیت پرداختن به مقوله سر زندگی در فضای شهری و مخصوصا بافت پیاده راه مرکزی افزود: از دیدگاه مدیریت شهری طرح پیاده راه مرکزی هنوز به کاربری ایده آل خود نرسیده است و انتظار میرود با توجه به راه اندازی اتاق ایده در شورای شهر متخصصین با ارائه نظرات و دیدگاههای فنی خود شورای پنجم را در راستای ارتقا بهره وری از این قبیل فرصت ها یاری دهند.

علوی ادامه داد: در واقع تمام تلاش مجموعه مدیریت شهری این است که مشارکت مردم با شورا و مجموعه مدیریت شهری بیشتر از گذشته شده و نیازهای مردم به بهترین شکل ممکن در فضایی تعاملی با مسئولین رفع گردد.

وی ارتقای کیفیت محیط شهری را از مهمترین دغدغه های امروز شورای شهر دانست و ابراز امیدواری کرد با حضور متخصصین در کنار شورای شهر نیازهای شهروندان بهتر از گذشته شناسایی، اولویت بندی و برطرف گردد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یک × 3 =