مدیر عامل شرکت گاز گیلان:با فراهم آمدن بستر های قانونی، گازرسانی به خانه های نسقی انجام می شود

عصرکاسپین،مدیرعامل شرکت گاز گیلان در نشست خبری با اصحاب رسانه، در خصوص وضعیت گازرسانی به خانه های نسقی گفت: خوشبختانه با تصویب مجلس شورای اسلامی درمرداد ماه سال گذشته و ابلاغ آئین نامه اجرایی آن در تیر ماه امسال اجازه ارائه خدمت توسط شرکت های خدمات رسان به خانه های نسقی داده شده است.

حسین اکبر ادامه داد: هم اکنون با فراهم آمدن بستر های قانونی، اینگونه متقاضیان می تواند با مراجعه به شهرداری اجازه دریافت حق اشتراک گاز را به دست آورد و در همین راستا شرکت گاز استان گیلان تمهیدات لازم را برای نصب علمک و کنتور این خانه ها فراهم نموده است.
مدیر عامل شرکت گاز گیلان درجمع خبرنگاران با بیان اقدامات گسترده این شرکت در زمینه گازرسانی به شهرها و روستاهای استان اظهار داشت: هم اکنون همه شهرهای استان (بجز شهر ماسوله بجهت دارا بودن بافت تاریخی) و ۹۴.۲ درصد خانوارهای روستایی استان از نعمت گاز بهره مند می باشند که در مقایسه با متوسط کشوری (۹۷.۱درصد بهره مندی شهری و ۸۰.۳ درصد بهره مندی روستایی) در وضعیت مناسبی قرار داریم.

وی در این خصوص اظهار داشت: درصد بهره مندی خانوارهای روستایی استان در ابتدای سال ۹۲ در حدود ۶۰ درصد بود که این میزان در طی کمتر از ۵ سال و بویژه با اجرای پروژه های بند «ق» بیش از ۳۰ درصد رشد یافته است و شرکت گاز استان گیلان با برنامه ریزی مناسب توانسته با کمترین هزینه این طرح را به اجرا در آورد.

حسین اکبر با اعلام این موضوع که هم اکنون طرح گازرسانی به ۶۲ روستای صعب العبور و کوهستانی در حال انجام می باشد گفت: خوشبختانه با ابلاغ وزیر محترم نفت، اجازه گازرسانی به روستاهای سردسیری که هزینه گازرسانی به هر خانوار آن تا ۱۲ میلیون تومان برآورد می شود نیز داده شده است فلذا با تحقق این مهم امکان گازرسانی به روستاهای باقیمانده در استان فراهم می گردد.

مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان ادامه داد: این شرکت هم اکنون دارای بیش از ۲۰ هزار کیلومتر شبکه، بیش از ۵۷۴ هزار انشعاب گاز و بیش از یک میلیون و ۳۱ هزار مشترک گاز می باشد که این موفقیت را مدیون زحمات شبانه روزی مجموعه۱۴۰۰ نفری پرسنل خود می داند.

وی گفت: اولویت شرکت گاز در سالهای گذشته گسترش شبکه های گاز و گازرسانی به اقصی نقاط استان بود ولی هم اکنون با نزدیک شدن به پایان عملیات توسعه گاز، پروژه های کیفی در اولویت قرار گرفته است.

حسین اکبر با بیان این مطلب اظهار داشت: پروژه های قرائت و چاپ همزمان صورتحساب، GIS، سفیران انرژی، بهینه سازی مصرف سوخت گرمکن های ایستگاه های تقلیل فشار گاز و مرکز پیام و اتفاقات متمرکز و نرم افزار موبایلی خدمات الکترونیک گاز گیلان از جمله اقدامات شرکت گاز در جهت کیفی سازی خدمات می باشد.

وی در همین راستا گفت: شرکت گاز استان گیلان تنها شرکتی است که دارای سیستم متمرکز امداد گاز استانی در کشور می باشد و مشترکین محترم گاز در صورت بروز هر گونه مشکل و تماس با شماره تلفن ۱۹۴، به سامانه یکپارچه مرکز پیام شرکت گاز در مرکز استان متصل می شوند و کارشناسان مرکز پیام با بررسی وضعیت و با توجه به تجهیز اکیپ های امدادی به GPS، نزدیک ترین گروه امدادی جهت برطرف نمودن مشکل اعزام می شود.

مدیرعامل گاز گیلان با بیان اینکه این شرکت به طور معمول سالیانه بیش از ۶ میلیارد مترمکعب گاز به بخش های مختلف مشترکین تحویل می نماید گفت: مصرف گاز در هفت ماه اول سال جاری در استان نسبت به مدت مشابه سال قبل در حدود ۳.۵ درصد کاهش یافته و این در حالی است که تحویل گاز به بخش نیروگاهی ۵.۴ درصد افزایش یافته است.
اکبر سهم بخش های خانگی، صنعتی، حمل و نقل، تجاری و کشاورزی را از مجموع مصرف گاز در گیلان به ترتیب ۳۳، ۷، ۵، ۳ و ۳درصد عنوان نمود.

وی از برنامه گسترده شرکت گاز برای مواجهه با فصل سرما سخن گفت و اظهار امیدواری نمود تا با همراهی همه مردم و مسئولین شاهد وقوع هیچگونه مشکل گاز در سطح استان نباشیم.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

10 − 6 =