کانون بازنشستگان تامین اجتماعی رشت ، نیازمند توجه ویژه مسئولین

0 202

عصرکاسپین/اختصاصی،مجمع عمومی عادی کانون بازنشستکان تامین اجتماعی شهرستان رشت به حد نصاب نرسید.
مجمع عمومی عادی کانون بازنشستگان تامین اجتماعی شهرستان رشت و حومه در روز چهارشنبه مورخ۱۳۹۷/۸/۳۰ راس ساعت ۹صبح در رشت نرسیده به میدان نیروی دریایی ، مسجد الزهرا(س) برگزارگردید ، لیکن با استناد به اساسنامه ، با توجه به حد نصاب نرسیدن حاضرین ، مجمع به رسمیت قانونی نرسید و تشکیل آن به نوبت دوم به صورت مجمع عادی به مرحله دوم موکول شد.
یوسف پوراکبر عضو کانون بازنشستگان شهرستان رشت : طبق اطلاعیه ای که برای برگزاری مجمع صادر شده بود ارائه گزارش مالی توسط رییس کانون ، از برنامه های مجمع عمومی عادی بوده که متاسفانه به علت نرسیدن اعضا به حدنصاب ، مجمع عمومی عادی طبق اساسنامه به رسمیت شناخته نشد.
نادربرومند چوکامی عضو هیات مدیره کانون شهرستان رشت گفت : طبق قانون هیات مدیره موظف است با اطلاع رسانی در نشریات واعلام به اعضا مجمع، روز برگزاری مجمع را مشخص کند.
برومند موضوع این مجمع را ارائه گزارش عملکرد هیات مدیره ، گزارش بازرسان و معرفی کاندیداهای مجمع عنوان کرد و گفت: متاسفانه به علت به حد نصاب نرسیدن اعضا مجمع به رسمیت شناخته نشد ، که این امر با اعتراض شدید حاضرین مواجه شد.
وی افزود: یکی از مشکلات اساسی در برگزاری مجمع عادی این است که با توجه به اینکه کانون بازنشستگان گیلان تقریبا ۶۳هزار عضو دارد ، طبق اساسنامه برای برگزاری مجمع تقریبا ۳۲هزار عضو باید در محل برگزاری مجمع عادی حاضر باشند که این مهم ، امکان پذیر نمی باشد.
برومند توجه و نظارت بیشتر مسئولان را خواستار شد و افزود : اگر مسئولان و مجریان قانون چند مرکز را به عنوان محل اخذ رای کانون در نظر بگیرند ، مشارکت اعضا برای انتخابات هیات مدیره بیشتر خواهد شد.
رحمان نیا عضو علی البدل کانون بازنشستگان رشت ضمن تشکر از مدیرکل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی استان ، گفت: طبق اساسنامه انتخابات کانون بازنشستگان توسط هیات مدیره برگزار می شود ،
در حالی که همه اعضا هیات مدیره خود نیز کاندید هستند این امر سبب دغدغه بیشتر اعضا کانون(بازنشسته ها) برای برگزاری سالم انتخابات می شود.لذا از مقامات مسئول خواستار نظارت و کنترل بیشتر از روند برگزاری انتخابات کانون بازنشستگان هستیم.
رحمان نیا نظارت بیشتر دربرگزاری انتخابات را لازمه شرایط فعلی کانون عنوان کرد.
احمدی هدایتی منتقد عملکرد هیات مدیره کانون گفت :
در چند سال گذشته با عدم ارائه گزارش مالی توسط هیات مدیره مواجه هستیم که علی رغم اصرار اعضا به ارائه گزارش مالی ،متاسفانه این مهم تا به امروز امکانپذیر نشده است .
هدایتی ارائه گزارش مالی و عملکرد هیات مدیره را از دغدغه های اصلی بازنشستگان عنوان کرد و گفت : ۶۰ سوال در حوزه مالی طرح شده و تقدیم هیات مدیره شده که منتظر پاسخگویی هیات مدیره کانون هستیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دوازده + دوازده =