ریش سفیدان در بن بستی به نام شورا

0 103

عصرکاسپین ، شب گذشته هفتادمین جلسه شورای شهر رشت با دستور جلسه ارائه برنامه های نامزد تصدی پست شهرداری رشت برگزار شد اما این جلسه هم به سان دیگر جلسات بدون نتیجه ماند تا کماکان شهر رشت ۶ ماه شهردار نداشته باشد.
طبق ابلاغیه جدید هیات وزیران به استانداری گیلان، شرایط انتخاب شهردار برای اعضای شورا سخت تر شده و از بین ۱۱ نامزدی که شب گذشته رزومه آنها بررسی شد، تنها ۵ نفر حائز شرایط مدیریت میانی بودند. در این آیین نامه اشاره شده که اگر شهردار منتخب شورا، شرایط را نداشته باشد، حتی استاندار گیلان نیز این اختیار را دارد تا پیش از ارسال پرونده به وزارت کشور، شهردار منتخب را تایید نکند.
شرایط وقتی سخت تر می شود که اعضای شورا هنوز به همگرایی لازم نرسیده اند و در این میان، ریش سفیدان عضو شورا می تواند نقش موثری در این همگرایی و همدلی ایجاد نمایند اما سوال اینجاست که چرا کسی کاری نمی کند؟
فضای دو قطبی ایجاد شده در زمان منتخب قبلی شورا که از سوی وزارت کشور تایید نشد، می باید بشکند تا اعضای شورا بار دیگر بتوانند همانند زمان انتخاب دکتر نصرتی ، شهرداری انتخاب کنند که بیش از ۶ رای اعتماد داشته باشد.
اکنون وقت آن رسیده است که روسای سنی شورای شهر همچون، احمد رمضانپور که ردای مجلس به تن کرده بود، محمدحسن عاقل منش که تجربه ۳ دور حضور در شورای شهر رشت را داشته و حاجی پور، میان دیگر اعضای شورای شهر پا درمیانی کرده و شورا را از این بن بستی که گرفتار آمده، نجات دهند.
و سوال آخر که چرا ریش سفیدان سکوت کرده اند و راهی برای فرار از بن بست شورا نمی یابند؟

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.