چرخ های تولید کشور با تکیه بر پتانسیل جوانان می تواند به خود کفایی برسد

0 96

چرخ های تولید کشور با تکیه بر پتانسیل جوانان می تواند به خود کفایی برسد

به گزارش عصرکاسپین ؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان صبح امروز در اولین سمپوزیوم دندانپزشکی شمال کشور ضمن تقدیر از همه کسانی که برای راه اندازی دانشکده دندانپزشکی رشت تلاش کردند، گفت: راه اندازی دانشکده دندانپزشکی یک حرکت ماندگار برای گسترش علم و ارتقای خدمات پزشکی در گیلان است.

دکتر شاهرخ یوسف زاده چابک با اشاره به توسعه دانشکده در سطح پردیس بین الملل، تصریح کرد: در حال حاضر توسعه فعالیت های پزشکی در سطح بین الملل و همکاری های بین رشته ای به منظور کار آفرینی از اهداف استراتژیک دانشگاه علوم پزشکی گیلان است.

وی با اشاره به روند گسترش دانشگاه ها در کشور، افزود: ارتقای فعالیت دانشگاه ها از حیطه آموزش و پژوهش و گسترش آنها در مسیر کارآفرینی و اثر گذاری در سطح جامعه از جمله موارد حائز اهمیت است. در این خصوص، بهبود فعالیت های بین رشته ای، ایجاد فضای رقابتی، تولید ثروت از علم و توسعه فعالیت های بین المللی مد نظر قرار گرفت.

دکتر یوسف زاده با تاکید بر حضور ده میلیون جوان فارغ التحصیل در کشور، خواستار توجه و اعتماد بیشتر مسوولان به جوانان شد و خاطر نشان کرد: چرخ های تولید کشور می تواند با تکیه بر پتانسیل و ظرفیت جوانان به خودکفایی برسد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر توسعه شرکت های دانش بنیان، تبدیل علم به ثروت و محصولات مورد نیاز مردم، گسترش فعالیت های بین رشته ای و توسعه همکاری با صنعت، در سرلوحه فعالیت های دانشگاه علوم پزشکی گیلان قرار دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، گفت: با سرمایه گذاری بر مغز و اندیشه جوانان می توان بستر مناسبی برای توسعه و شکوفایی کشور ایجاد کرد. وی ابراز امیدواری کرد؛ برگزاری مراسم امروز، نقطه عطفی برای فعالیت های جدید در حوزه دندانپزشکی گیلان باشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.