استاندار گیلان در معارفه فرماندار رودسر؛ مدیریت صحیح منابع باید مورد توجه همه مسئولان قرار گیرد

0 121

عصرکاسپین ؛ استاندار گیلان با بیان اینکه فرهنگ میهمان نوازی گیلانیان در سفر رییس جمهوری بیش از پیش انعکاسی گسترده داشت،افزود: بزرگترین دستاورد سفر دکتر روحانی به گیلان، نمایش صلابت مردم در برابر توطئه دشمنان ، ناملایمات اقتصادی و حفظ وحدت ملی است.

مصطفی سالاری در مراسم معارفه فرماندار شهرستان رودسر که با حضور نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی و مسئولان شهرستان رودسر برگزار شد،با تقدیر از حماسه حضور مردم در استقبال از رئیس جمهوری اظهار داشت: گیلانیان با حضور پرشور در ورزشگاه تختی لاهیجان همبستگی و حمایت خالصانه خود از خدمتگذاران نظام جمهوری اسلامی را بار دیگر به ایرانیان و جهانیان به اثبات رساندند.

سالاری با بیان اینکه فرهنگ میهمان نوازی گیلانیان در سفر رییس جمهوری بیش از پیش انعکاسی گسترده داشت،افزود: بزرگترین دستاورد سفر دکتر روحانی به گیلان، نمایش صلابت مردم در برابر توطئه دشمنان ،ناملایمات اقتصادی و حفظ وحدت ملی است.

وی افتتاح پروژه راه آهن به عنوان یکی از مطالبات به حق مردم گیلان را از دیگر دستاوردهای سفر رییس جمهوری به گیلان خواند و افزود: تصمیمات دکتر روحانی برای اتصال این خط ریلی به بندر انزلی،بندر کاسپین و آستارا موجب شتاب در توسعه ملی و منطقه ای،توسعه روابط خارجی و نیز توسعه تجارت ایران با کشورهای همسایه است.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه برای افتتاح این پروژه بالغ بر ۱۸۰۰میلیارد تومان هزینه شده،تصریح کرد: هزینه اجرای این پروژه عظیم با نرخ  امروز از ۴هزار میلیارد تومان هم گذر می کند.

سالاری گفت: مجموع تصمیماتی که در خصوص تخصیص اعتبار برای سالهای۹۸ و ۹۹گرفته شده بیش از هزار و نهصد و سی میلیارد تومان در حوزه عمرانی است که در این امر رییس جمهوری نسبت به گیلان نگاه ویژه ای داشته است.

استاندار گیلان افتتاح و یا آغاز عملیات اجرایی پروژه های متعدد در جریان سفر رییس جمهور و کاروان تدبیر و امید به گیلان با اعتباری بالغ برچهار هزارمیلیارد تومان و امضای تفاهم نامه با سازمان های اقتصادی را از دیگر دستاوردهای گیلان در روزهای اخیر خواند.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود شهرستان رودسر را منحصربفرد خواند که علاوه بر داشتن مواهب طبیعی بسیار زیبا در بخش تولیدات کشاورزی هم در کشور جایگاه ویژه ای دارد اما نارسایی هایی نیز در استفاده صحیح از این منابع عظیم دارد.

سالاری بر لزوم توجه به زیرساخت ها و تکمیل آن با بهره گیری از توان بخش خصوصی تاکید کرد و افزود: در اجرای پروژه ها باید اولویت بندی بر اساس نیازسنجی ها و انتفاع مردمی مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به موافقت رئیس جمهوری برای حذف ارز ۴۲۰۰تومانی برای واردات چای ،این تصمیم را در جهت حمایت از تولید داخلی خواند.

سالاری تخصیص بودجه برای مناطق سیل زده این شهرستان را مورد بحث قرار داد و گفت: انجام اقدامات اساسی همچون لایروبی بسترهای آبی امکان بروز مجدد این حادثه را کاهش می دهد.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه تعامل و هم افزایی در رفع مشکلات یک ضرورت به شمار می آید، رفع بسیاری از مسائل و مشکلات را در گرو خرد جمعی و توجه به کاهش هزینه ها برای اجرا خواند و گفت: مدیریت صحیح منابع باید مورد توجه همه مسئولان قرار گیرد.

وی تصریح کرد: دولت برای رفع مشکلات عمومی تلاش می کند تا با توجه به منابع موجود بیشترین اثرگذاری را داشته باشد اما در این مسیر باید از نظارت مردمی و مشارکت آنان هم برخوردار شد.

سالاری نظارت مردمی را گامی موثر در اجرای صحیح اقدامات دولت خواند و گفت: باید در جهت تقویت این مسئله و مشارکت دادن افراد در امر نظارت که همان مصداق امر به معروف و نهی از منکر است تلاش کنیم.

استاندار گیلان مطالبه گری،انتقاد و انتظارات را نیازمند توجه به چارچوب قانون و بررسی های کارشناسانه خواند و  اظهار داشت: باید بهره گیری از خرد جمعی برای رفع مشکلات عمومی تقویت شود.

وی مدیریت محلی را مکمل مدیریت در ابعاد استانی و کلان دانست که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد و بر لزوم نگاه جامع فعالان این بخش در کاهش نارسایی های جوامع محلی تاکید کرد

استاندار گیلان با تقدیر از تلاش های علی وارسته برای مدیریت چندماهه فرمانداری رودسر، حسین اسماعیل پور را که خود بومی شهرستان رودسر است به عنوان فرماندار جدید معرفی کرد و از ایشان خواست تا با تمام توان در رونق و آبادانی این شهرستان تلاش کند.

لازم به ذکر است که اسماعیل پور پیش از این فرمانداری شهرستان های فومن و صومعه سرا و همچنین سرپرستی اداره کل امنیتی – انتظامی استانداری گیلان را در کارنامه کاری خود دارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

شانزده + دوازده =