بیانیه مجمع نیروهای خط امام استان گیلان ، در پی لغو همایش زنان مسلمان نواندیش

0 90

عصرکاسپین ؛ بیانیه مجمع نیروهای خط امام استان گیلان در محکوم نمودن برخورد عوامل خودسر که سبب لغو همایش زنان مسلمان نواندیش با موضوع«بررسی مسئله زن» در مجتمع خاتم الانبیا گردید:

به نام خدا

در حالی که استان سرسبزمان گیلان در روزهای پایانی هفته گذشته، میزبان رئیس جمهور محترم کشور بود،
و اتفاقا ایشان در بخش هایی از سخنان خود، ضمن تبریک روز جهانی زن از حضور تعداد زیادی از بانوان استان گیلان در عرصه های مدیریتی ابراز خرسندی نمودند، اما متاسفانه هنوز ساعاتی از خروج ایشون از استان نگذشته بود که عده ای در قالب گروه فشار و رفتارهای توهین آمیز سبب لغو اجباری همایش «بررسی مسئله زن در ایران» در مجتمع فرهنگی خاتم الانبیا شدند.

در حالی که اعضای حزب زنان مسلمان نواندیش استان گیلان در تلاش برای مقدمات برگزاری همایش بودند، با تهدید و بی حرمتی افرادی خودسر مواجه گشتند و بانوان فهمیده این تشکل، غریبانه و برای انکه مشکلی برای حضار پیش نیاید، مجبور به لغو مراسم شدند.
متاسفانه گویا این چنین رفتارهای غیرقانونی و قلدرمآبانه تمام شدنی نیست و عزمی جدی برای برخورد با این افراد مشاهده نمی شود.

با توجه به ان که حزب زنان مسلمان نواندیش تشکلی قانونی بوده ،انتظار می رفت نهادهای قانونی مربوطه ،با مدیریت و حمایت قاطع از حقوق قانونی زنان وحقوق احزاب ، اجازه ی دخالت و خشونت طلبی به عده ای مشخص و آشنا را نداده و امنیت مراسم را برقرار می نمودند.

مجمع زنان مسلمان نواندیش استان گیلان از جمعی بانوان مسلمان،متدین و پرتلاش تشکیل شده که همواره در کنار پرداختن به ایام و مناسبت های مذهبی و ملی، به ایام و مناسبت های بین المللی مطابق با فرهنگ ایرانی-اسلامی توجه ویژه داشته و در برگزاری همایش هایی پربار و اموزنده بسیار پرتلاش ظاهر شده اند،حال جای تقدیر،تشکر و حمایت از این تشکل، متاسفانه شاهد برخوردهای غیرقانونی و مشمئز کننده با انها نیز می باشیم.

مجمع نیروهای خط امام استان گیلان ضمن محکوم نمودن چنین اقداماتی غیراخلاقی و غیر قانونی، حمایت خود را از حقوق قانونی زنان جامعه و به ویژه بانوان استان گیلان اعلام نموده و از مراجع مسئول استان تقاضا دارد که در پاسداشت حقوق حقه زنان، که با وجود بی مهری ها و مشکلات فراوان همواره پرتلاش،صبور و افتخار افرین ظاهر شده اند، این موضوع را پی گیری نمایند، تا در اینده، در حضور قانون و مجری قانون شاهد چنین رفتارهایی خودسرانه از جانب افرادی تندرو نباشیم.
لذا از مسئولان ذیربط خصوصا از فرمانداری شهرستان رشت و استانداری دولت تدبیروامید که منادی حمایت از حقوق احزاب می باشند، خواهشمندیم در صورت وجود اراده ای برای پی گیری و برخورد ، نتیجه ان را به سمع و نظر شهروندان و افکار عمومی برسانند.

با ارزوی رفع موانع واحترام بیشتر به زنان جامعه مان که اگر نمی بود صبوری و تلاش انها، ما شاهد حضور مردانی موفق در جامعه نبودیم.

مجمع نیروهای خط امام استان گیلان

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

شش + هشت =