حامد عبدالهی: لزوم تسهیل عبور و مرور شهروندان در پیاده راه فرهنگی با احداث پارکینگ و بازگشایی مسیر

0 113

عصرکاسپین ؛پنجشنبه ۹ اسفند جلسه کمیسیون ترافیک با حضور رییس، اعضا و مشاورین کمیسیون با دستورات:
– اصلاح بودجه سال ۹۷ سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری رشت
– بررسی پارکینگ پیاده راه فرهنگی
– بررسی بازگشایی مسیر نیروی انتظامی و تعریض جلوی کلانتری ۱۲
برگزار گردید.
رییس کمیسیون ترافیک با ذکر این مطلب که پس از طرح بودجه سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر یک سری از ردیف های بودجه نیازمند تغییر میباشند از کارشناس این سازمان خواستار توضیح در این خصوص شد.
کارشناس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر با اشاره به این موضوع که پس از تصویب بودجه با پیگیری های صورت گرفته از سوی مدیریت شهری و نیاز شهر به تقویت ناوگان حمل و نقل عمومی ۳۸ دستگاه اتوبوس به این ناوگان اضافه گردید و ۱۲ دستگاه نیز از اتوبوس های موجود بازسازی و به گردونه حمل و نقل عمومی افزوده شد که در حال حاضر مجموعه اتوبوس های شهری به ۸۰ دستگاه ارتقا یافت.
این افزایش قابل توجه با احتساب افزایش قیمت دلار باعث ارتقا سطح هزینه خرید گازوییل، سرویس و تعمیر نگهداری اتوبوس ها و هزینه های جانبی همچون بیمه خودروها می گردد که مدیریت شرایط کنونی مستلزم تغییر و افزایش برخی ردیف ها در بودجه سازمان است.

عبدالهی با تایید سخنان نماینده سازمان اظهار داشت: تحرک و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی باعث تمایل شهروندان به استفاده از این ناوگان شده و تاثیر قابل لمسی در حل معضل ترافیک خواهد داشت. وی با اشاره به افزایش درآمد سازمان در سال جاری از تلاش پرسنل و مدیران سازمان مدیریت حمل و نقل تقدیر کرد و با اعلام موافقت مشاورین کمیسیون با تغییر برخی از ردیف های بودجه این سازمان موافقت کرد.
رییس کمیسیون ترافیک با اشاره به پیاده راه فرهنگی بیان داشت: این بافت در کنار مزیت های خود، آبستن مشکلات متعددی برای ساکنین منطقه و بازاریان شریف رشت گردیده است که عمده این مشکلات در حوزه ترافیک میباشد لذا مقتضی است مدیریت شهری و کارشناسان حوزه ترافیک راهکارهای برون رفت از این مشکلات را امکان سنجی کنند.
حامد عبدالهی افزود: با وجود همه مشکلات موجود عملکرد مدیریت شهری در خصوص حل معضل ترافیک بافت مرکزی به هیچ وجه قابل دفاع نیست و اقشاری زحمتکش از قبیل رانندگان تاکسی مدتهاست به دلیل بی برنامگی ها تحت فشار میباشند که باید با بررسی و بازگشایی مسیرهای مشخص شده و احداث و بکارگیری پارکینگ در فضاهای موجود در محدوده و فروش کارت تردد برای مشکلات موجود راهکار ایجاد کرد که این امر تنها با عزم شورای شهر امکان پذیر نیست و همکاری همه نهادها و سازمانهای درگیر و علی الخصوص نماینده ارشد دولت در استان را میطلبد.

در ادامه کارشناسان ترافیک سازمان مدیریت حمل و نقل برخی از راهکارهای برون رفت از معضل ترافیک در محدوده پیاده راه فرهنگی را ارائه دادند که عبارت است از:
– اصلاح هندسی ورودی پیاده راه در سه محور منتهی به آن
– ساماندهی خطوط تاکسی و مینی بوس در پوسته اصلی
– بهره برداری از رینگ هسته مرکزی
– ساماندهی پارک حاشیه ای معابر محدوده پیاده راه
– احداث پایانه در پارکینگ سازمان زندانها
– بازگشایی پارکینگ های موجود در محدوده با رایزنی با مالکین
– تملک گاراج های بلااستفاده
– بازگشایی خیابان اقتصاد
– احداث قطار شهری در محدوده پیاده راه
عبدالهی با اشاره به این مطلب که رسیدگی به معضل موجود باید هر چه سریعتر از فاز مطالعه به فاز اجرایی و عملیاتی تبدیل گردد، خواستار رایزنی با مالک برخی از پارکینگ هایی که در حال حاضر شهرداری توان تملک آن را دارد شد و از پیگیری رایزنی های اولیه با مدیرکل اداره زندان ها در خصوص تملک و یا اجاره زمین متعلق به این سازمان در محدوده مذکور خبر داد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

17 − ده =