رضا رسولی: احیای بافت تاریخی شهر احترام به هویت شهروندان است /کاروانسرای سعادت احیا می شود

0 83

عصرکاسپین،به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شورای اسلامی شهر رشت ،یکصد و سی و یکمین جلسه کمیسیون عمران و توسعه شهری با حضور رییس، اعضا و مشاورین و مدیران شهرداری در هفتمین روز از ماه اسفند برگزار گردید.
رییس کمیسیون عمران و توسعه شهری شورا با اشاره به توجه ویژه دولت به پروژه های بازآفرینی افزود: با توجه به سیاست هایی که در حوزه بازآفرینی در دولت وجود دارد، می توان پروژه هایی را به شکل اقدام مشترک تعریف و به نتیجه رساند.

رضا رسولی با اشاره به شرایط اقتصادی خواستار تعریف چند پروژه شاخص و به نتیجه رساندن این پروژه ها شد و افزود: پروژه های که مربوط به بازگشایی مسیر است بر اساس همین سیاست باید از پراکندگی روند کار جلوگیری شود باید ابتدا یک مسیر مشخص و تمام املاک آن خریداری گردد تا به بازگشایی یک مسیر منتهی شود.
وی با اشاره به املاک شهرداری در مسکن مهر تصریح نمود: با توجه به لزوم بازگشایی در مسیر حاشیه رودخانه ها و بر اساس اولویت می توان از املاک شهرداری در مسکن مهر برای افرادی که املاک آنها در مسیر حاشیه رودخانه آزاد می گردد، در نظر گرفته شود.
رییس کمیسیون عمران و توسعه شهری با اشاره به لزوم اجرای پروژه های شاخص و با اهمیت در حوزه های مختلف شهرداری تصریح نمود: احیای بافت تاریخی شهر احترام به هویت شهروندان است و باید بافت های تاریخی را برای آیندگان حفظ نماییم.
وی که از کاروانسرای سعات بازدید نموده بود، فیلمی را به عنوان گزارش شرایط فعلی کاروانسرا ارائه نمود و پس از بحث و بررسی مقرر شد با مشارک مالکین و همچنین صندوق احیای بناهای تاریخی کشور این بنای مربوط به پهلوی دوم احیا شود.
نرجس محمودی معاون باز آفرینی سازمان عمران با اشاره به پروژه های بازآفرینی بیان داشت: در راستای اجرای بند الف ماده ۵۹ قانون برنامه ششم توسعه، به منظور جذب اعتبارات دولتی و ارسال پروژه ها از طریق اداره شهرسازی به ستاد ملی بازآفرینی در جلسات کمیته های چهارگانه ذیل ستاد شهرستانی چهار محله که دو محله تاریخی ساغریسازان و پیرسرا و دو محله بافت غیر رسمی عینک و سلیماندراب به عنوان پایلوت برای اقدام مشترک بازآفرینی در سال ۹۷ انتخاب گردید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دو × یک =