سروش علیزاده / معجون سیاس لمپنیسم

0 244

عصرکاسپین ؛ بد معجونی به خورد ملت داده اند. معجونی که حاصل اتحاد خطرناک سیاس های پوپولیست و لمپن های چماغ دار و فحاش است . این عصاره ترکیبی معجونی خطرناک است به نام سیاس لمپنیسم.
سال هاست که سیاس های پوپولیست با حمایت از لمپن های ضد اجتماع چماق ساخته اند و بر سر روشنفکران و دلسوزان و مردم کوبیده اند.
یک بار با کمک لمپن های قجری لب دوخته و زبان از حلقوم بیرون کشیده اند و با همین لمپن ها دولت ملی را ساقط کرده و کودتا کرده اند و … این دور تسلسل گویی قصد رخت بر کندن از این آب و خاک ندارد.
لمپن های فوتبالی اما پدیده محبوب این روز های سیاس های پوپولیست هستند.
لمپن های فوتبالی را امروز لیدر نما هم می نامند. این لمپن ها می توانند در هر ورزشگاهی با تحریک هواداران نسبت به هر مسوولی فحاشی کنند و در امان بمانند. با فحاشی مربی عوض کنند و در امان بمانند. مربی و بازیکن با فحاشی تحمیل کنند و در امان بمانند. خبرنگار با سواد با مدرک دکتری را در ورزشگاه کتک بزنند و در امان بمانند. این امان نامه سفید امضا چگونه و از کجا نصیب این پدیده های هنجار شکن ضد اجتماعی قرار گرفته است؟
پاسخ بسیار ساده است سیاس های پوپولیست گمان می کنند که با نزدیک شدن به فوتبال می توانند سبد رای هوادار داشته باشند و چه کسی بهتر از لمپن های لیدر نما که با اندک پولی جو تشویق ایجاد می کنند و البته مهم ترین کارشان این است که ابزار تسویه حساب های سیاسی هم باشند.
در جریان بازی سپیدرود و استقلال خوزستان لمپن ها این بار به خبرنگار ورزشی دکتر سجاد حقدادی حمله کرده و او را مورد ضرب و جرح و شتم قرار دادند ! لمپن های چماق داری که با برهم زدن و اخلال در نظم عمومی با آسیب جسمی رساندن به یکی از باسوادترین و زحمتکش ترین خبرنگارهای رشت آزادنه می چرخند و احتمالا دلخوش به حمایت سیاس های پوپولیست هستند.
تا وقتی که سیاسیون پوپولیست برای لمپن ها استوری حمایتی می گذارند و دادستان رشت و نیروی انتظامی نسبت به این هنجار شکنی ها و اخلال در نظم عمومی و ضرب و شتم و جرح ها بی تفاوت در بر همین پاشنه خواهد چرخید و دور تسلسل اتحاد سیاس های پوپولیست و لمپن های لیدر نما ادامه خواهد داشت.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

18 − 18 =