شکر ۷۰ درصد گران شد/ شکر دولتی به دست همه نمی‌رسد

0 143

عصرکاسپین، دبیرکل اتحادیه بنکداران مواد غذایی گفت: شکر ۷۰ درصد گران شده است و شکری که توسط شرکت بازرگانی دولتی و با نرخ مصوب توزیع می‌شود به دست همه نمی رسد.
قاسمعلی حسنی دبیرکل اتحادیه بنکداران مواد غذایی اظهار کرد: سوء مدیریت ها باعث شده که قیمت شکر در بازار مصرف افزایش یابد.

وی افزود: قیمت عمده فروشی هر کیلو گرم شکر در روی تریلی به ۵۶۰۰ تومان و در سطح عمده فروشی به ۶ هزار تومان تا ۶۲۰۰ تومان رسیده این در حالی است که در چند ماه گذشته این محصول کمتر از ۳۰۰۰ تومان قیمت داشت.

دبیرکل اتحادیه بنکداران غذایی با بیان اینکه ارز ۴۲۰۰ تومانی آفت مواد غذایی شده است گفت: قیمت شکر ظرف سه ماه حدود ۷۰ درصد افزایش یافت و بخش خصوصی دخالت در این افزایش قیمت ندارد.

وی درباره دلایل این افزایش قیمت شکر گفت: شکری که توسط شرکت بازرگانی دولتی توزیع می شود به دست همه نمی رسد و با انحصار همراه شده است.

حسنی با بیان اینکه محموله های جدید از واردات شکر در راه است گفت: در صورتی که ارز ۴۲۰۰ تومانی از واردات این محصول برداشته شود افرادی بیشتر می توانند اقدام به واردات آن کنند و بازار به تعادل خواهد رسید و دیگر این محصول با افزایش قیمت های ناگهانی در بازار داخلی مواجه نخواهد شد.

وی همچنین مدعی شد که به دلیل مسائل کم آبی در سال جاری ۷۵ درصد کمتر چغندر قند برداشت داشته‌ایم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

8 + 19 =