نخستین همایش پاکیاران شهر باران های نقره ای برگزار شد

0 117

اولین همایش پاکیاران شهر باران های نقره ای به همت سازمان مدیریت پسماند شهرداری رشت و مشارکت اداره کل آموزش پرورش گیلان برگزار شد.

به گزارش عصرکاسپین ؛ علیرضا حاجیپور رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری رشت در این همایش اظهار کرد: سازمان مدیریت پسماند شهرداری رشت فرآیند مدیریت صحیح و کاهش تولید زباله را تدوین کرده است.

وی افزود: در اولین مرحله از استراتژی مدیریت صحیح زباله، تفکیک از مبداء و اصلاح الگوی مصرف در راستای کاهش تولید زباله در دستور کار قرار گرفت.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری رشت با تاکید بر اهمیت فرهنگ سازی و آموزش از سنین پایه و مدارس تصریح کرد: سازمان مدیریت پسماند با مشارکت سازمان های مردم نهاد آموزش تفکیک از مبدا و کاهش تولید زباله را در مدارس رشت آغاز کرد.

حاجیپور پاکیاران را همیاران و نمایندگان سازمان مدیریت پسماند دانست و افزود: پاکیاران می توانند به صورت مستمر دوستان و اطرفیان را به تفکیک از مبدا و کاهش تولید زباله تشویق کنند.
وی با اشاره به بحران زباله در رشت گفت: جنگل های سراوان پذیرای زباله رشت و شهرستان های اطراف رشت است و محلی که می توانست جاذبه زیادی داشته باشد اکنون به محل دفن زباله تبدیل شده است.
حاجیپور خاطرنشان کرد: کاهش سرانه زباله در رشت هرچند به مقدار ناچیز می تواند کمک زیادی به احیای محیط زیست و سلامتی شهروندان کند.
رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری رشت همچنین در انتهای سخنان خود از انتخاب پاکیاران نمونه در سطح مدارس خبر داد.

سراجی معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش گیلان در این مدارس با قدردانی از سازمان مدیریت پسماند برای آموزش دانش آموزان گفت: آموزش دانش آموزان از سنین پایه در حوزه های مختلف مانند محیط زیست در آینده برای رشت و استان ما بازخورد خواهد داشت.
وی با اشاره به اینکه ۵۴۰ دانش آموز از یکصد مدرسه ناحیه ۱ و ۲ رشت تحت آموزش مدیریت صحیح زباله و تفکیک از مبداء قرار گرفته اند گفت: امیدواریم بتوانیم فرهنگ تفکیک از مبداء را گسترش و تعمیم دهیم و تمامی دانش آموزان تحت این آموزش قرار گیرند.

این همایش با اجرای عمه خورشید و عمو خندان ،مجری های کودک و نوجوان، اجرای نمایش های شاد و متنوع، سرود، کلیپ های آموزشی و … همراه بود و همچنین در این مراسم از طرح ” پاکیار” نیز رونمایی شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 + پانزده =