سازندگان پل کاکارضا که در سیل لرستان تخریب شد و تلفات جانی داد دستگیر شدند

0 107

عصرکاسپین / دادستان الشتر گفت: ۲ نفر از عواملی که در ساخت پل کاکارضا مشارکت داشتند پس از تخریب این پل دستگیر شده اند.

محسن همتی گفت: با توجه به اهمیت و حساسیت موضوع، دستگاه قضایی شهرستان کلیه کسانی را که در مراحل طراحی، مطالعه، ساخت، نظارت و بهره برداری از این طرح دخیل بودند را احضار و با توجه به تحقیقات بعمل آمده در مورد ۲ نفر از آن ها که مسببان اصلی این حادثه بودند به یقین رسیده و آنها را دستگیر کردیم.
وی با اشاره به انجام کارهای کارشناسی توسط کارشناسان زبده دادگستری با توجه به اهمیت و حساسیت موضوع، عنوان کرد: همچنین دستور احضار تعدادی از مسئولان وقت را داده ایم که اگر به یقین برسیم آنان نیز در در این حادثه مقصر هستند برخورد قضایی لازم را بعمل خواهیم آورد.
دادستان الشتر با اشاره به تشکیل پرونده شکایت از سوی خانواده فرد کشته شده در حادثه تخریب پل کاکارضا گفت: با توجه به تشکیل پرونده و پیگیری که بنا به اهمیت و ضرورت از سوی دستگاه قضا داده شد، خانواده این فرد نیز تشکیل پرونده داده و از تمامی عوامل دخیل در این حادثه شکایت کرده اند که رسیدگی های لازم از سوی دستگاه قضا در حال انجام است.
وی ادامه داد: به عنوان مدعی العموم، پیگیری چنین حوادثی جزو وظایف ذاتی ماست، بی توجهی مسئولین و تضییع بیت المال منجر به ایجاد چنین حادثه تلخی شده و لذا نیازمند برخورد جدی است تا هم این افراد متنبه شوند و هم جنبه پیشگیرانه داشته باشد تا همه بدانند که اگر اهمال کاری صورت گیرد در آینده شاهد برخورد جدی دستگاه قضا خواهند بود.
همتی گفت: همه کسانی که چنین طرح های ملی و مهمی را که در دست می گیرند باید بدانند که در صورت کم کاری هیچگونه مسامحه و کوتاهی نخواهیم کرد و به سرعت شاهد برخورد جدی دستگاه قضا خواهند بود.
پل کاکارضا پس از ۲ سال از بهره برداری چند روز پیش بر اثر جاری شدن سیل تخریب شد و بر اثر آن یک دستگاه خودروی سواری به داخل رودخانه سقوط کرد که منجر به کشته شدن یک نفر شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

7 + 17 =