عضو کمیسیون اقتصادی مجلس : قیمت ارز طی روزهای آتی با برنامه بانک مرکزی کاهش می یابد

0 137

عصرکاسپین/عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، بر تسریع در راه اندازی بازار متشکل ارزی تاکید کرد و گفت: بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز و کنترل قیمت آن طی روزهای آتی برنامه دارد که با این اقدامات قیمت ارز کاهش می یابد.

علی اکبر کریمی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به افزایش قیمت ارز در روزهای اخیر، گفت: آقای همتی رییس کل بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز و کنترل قیمت آن طی روزهای آتی برنامه دارد که با این اقدامات قیمت ارز کاهش می یابد.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی، افزود: قیمت ارز طی چند روز گذشته رشد زیادی داشته است، بنابراین دولت و بانک مرکزی باید در اسرع وقت مشکلات را مدیریت کنند.
یمت ارز و مدیریت بازار آن برای تولید و تولیدکننده مهم است

وی با بیان اینکه قیمت ارز و مدیریت بازار آن برای تولید و تولیدکننده مهم است، ادامه داد: مسائلی که سبب افزایش قیمت ارز شده باید علت یابی شود که مهمترین عاملی که برای این افزایش می توان برشمرد، ایجاد فضای روانی کاذب است که امیدواریم با تصمیمات و تدابیر صحیحی که توسط بانک مرکزی اتخاذ می شود این موضوع مدیریت شود.

امیدواریم تشکیل بازار متشکل ارزی و ایجاد یک سازوکار مناسب سبب شود که صادرکنندگان و سایر دارندگان ارز بتوانند ارز خود را در یک فضای رقابتی، کنترل شده و مناسب عرضه و نیازهای ارزی خود را رفع کنند.

کریمی با اشاره به اینکه از سال گذشته کمیسیون اقتصادی و صاحبنظران اقتصادی در سراسر کشور بر تسریع راه اندازی و فعال کردن بازار متشکل ارزی تاکید کردند، اظهار داشت: این بازار محلی برای عرضه و تقاضای ارز است و کسانی که در قالب صادرات ارزی را به دست آورده اند، می توانند در این بازار ارز خود را معامله کنند که شرایط و جزییات نحوه عمل صادرکنندگان و سایر عرضه کنندگان ارز در این بازار و خرید و تقاضای ارز، در بخشنامه و مقرراتی که بانک مرکزی در این باره تعیین کرده مشخص می شود.

تشکیل بازار متشکل ارزی سبب عرضه ارز صادرکنندگان در یک فضای رقابتی می شود

وی افزود: امیدواریم تشکیل بازار متشکل ارزی و ایجاد یک سازوکار مناسب سبب شود که صادرکنندگان و سایر دارندگان ارز بتوانند ارز خود را در یک فضای رقابتی، کنترل شده و مناسب عرضه و نیازهای ارزی خود را رفع کنند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه بازار ارز طی یک سال گذشته به دلیل تحریم های خارجیِ اعمال شده و اتفاقات و مسائلی که در داخل کشور رخ می دهد، ملتهب و پر نوسان شده است، تصریح کرد: آنچه که بازار ارز را ملتهب کرده افزایش تقاضا برای ارز به ویژه عوامل روانی کاذب است، اما شواهد و قرائنی برای افزایش قیمت ارز در میان مدت وجود ندارد/خانه ملت

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 − دو =