برگزاری جشنواره رشته خشکار در صومعه سرا

0 171

عصرکاسپین/مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری صومعه‌سرا گفت: جشنواره رشته خشکار جمعه ۱۳ اردیبهشت ماه در صومعه سرا برگزار می‌شود.

علیرضا مهرگان از برگزاری جشنواره رشته خشکار در صومعه‌سرا خبر داد و اظهار کرد: این جشنواره به میزبانی منطقه طاهرگوراب صومعه‌سرا برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این جشنواره با همکاری میراث فرهنگی و همت جوانان ساعی موسسه طلوع ماندگار و سایر ادارات برگزار میشود، افزود: در جشنواره رشته خشکار این شیرینی سنتی پخت و عرضه می‌شود.

مهرگان معرفی سوغات منطقه، حفظ و احیای سنت‌ها و آئین‌های بومی- محلی را از اهداف برگزاری جشنواره عنوان کرد و گفت: درصدد هستیم جشنواره توت فرنگی را بعداز ماه مبارک رمضان برگزار کنیم.

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری صومعه‌سرا در پایان با بیان اینکه جشنواره رشته خشکار جمعه ۱۳ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود، گفت: زمان آغاز برگزاری جشنواره ساعت ۱۶ در مدرسه شهید حقیقت طاهرگوراب است.
« رشته خشکار» از شیرینی های سنتی گیلان است که به صورت ویژه در دهستان طاهر گوراب و مناطق غرب گیلان موسوم به گسکرات تولید می شود . مواد تشکیل دهنده این شیرینی از آرد برنج، آب، مغزگردو، هل و زعفران تشکیل شده که بعد از تهیه خمیر، در روغن سرخ شده و سفره های ماه مبارک رمضان گیلانی ها را زینت می‌بخشد./ایسنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

10 − سه =