رئیس شورا در روز شوراها بیان کرد: هرفصل یک پاداش ۲۵۰ هزار تومانی به کارگران اختصاص یابد

0 114

عصرکاسپین / در نودمین جلسه شورا؛رئیس شورا در روز شوراها بیان کرد:

– شورا مظلومترین نهاد است
– امیدوارم خواب پریشان افرادی که نمی خواهند شورا مستقل عمل کند، تعبیر نشود.
– پاداش برای سپیدرود و داماش
– هر فصل یک پاداش ۲۵۰ هزار تومانی به کارگران اختصاص یابد

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شورای اسلامی شهر رشت – نودمین جلسه شورا عصر روز دوشنبه نهم اردیبهشت ماه در تالار شورا برگزار شد.

رئیس شورای شهر، هفته بزرگداشت مقام معلم را گرامی داشت و با تبریک این روز اظهار داشت: معلمی شغل انبیاست و از همه معلمان تشکر می کنم برای تمام زحماتی که برای ما کشیدند.

علوی روز ملی خلیج فارس را هم گرامی داشت و تاکید کرد: حفظ حریم این موهبت الهی برای ما بسیار مهم است.

وی روز کارگرا را نیز یادآور شد و افزود: شهرداری با ۲۱۰۰ پرسنل، بزرگترین اداره خدمات رسان در شهر است. امسال برای نخستین بار شورا مصوب کرد که ۵۰ درصد هزینه بیمه تکمیلی کارگران شرکتی را بپردازد و این نشان می دهد که شورا به این قشر اهمیت می دهد. همچنین مقرر شد هر فصل یک پاداش ۲۵۰ هزار تومانی به کارگران نیز اختصاص یابد.

علوی با تبریک روز کارگر، تصریح کرد: باید در قراردادهای آتی این کارگران شفافیت در پرداخت باشد و امیدوارم بتوانیم دقت بیشتری در حقوق دریافتی این عزیزان داشته باشیم.

رئیس شورا با بیان اینکه این روزها مظلومترین نهاد در وضع موجود شورای شهر رشت است، بیان داشت: اگر یک روز منافع عمومی اجازه دهد، حرف برای گفتن زیاد است. تجربه نشان داده هر جایی که توسط فکر شورایی و مردمی اداره شده، خود مردم اذعان دارند که رضایت عمومی را در پی دارد. بعنوان نمونه اداره مدارس هیات امنایی، بیمارستانها و سازمان های مردم نهاد بهتر است و هر جا اعتماد کردیم و بطور واقعی امور را به مردم واگذار کردیم، نتیجه مطلوب دیدیم و با مشارکت مردم اوضاع هم بهبود یافته است.

علوی افزود: در بسیاری از امورات خدماتی، مردم به شورا مراجعه می کنند و این در مراجعات مردمی قابل مشاهده است زیرا نمایندگان مردم در دسترس هستند.

وی به نقص در حوزه قانون گذاری شوراها اشاره و تاکید کرد: دولت نباید نگران واگذاری اختیارات به مردم باشد و نمایندگان نباید جرات نکنند، امور را به مشارکت های محلی واگذار نمایند. شورا بعد از تنظیم برنامه راهبردی، که بزودی ارائه می شود، با آمدن شهردار این برنامه ها را عملیاتی خواهد کرد.

رئیس شورا افزود: قانون یکپارچه مدیریت شهری بارها در مجلس متوقف مانده است و پیگیری این مطالبه بحق مردم بر عهده نمایندگان مجلس است.

علوی با اشاره به دیدار اعضای شورا با استاندار گیلان بیان کرد: خوشحالم برخی نهادها و اشخاص می گویند در امور شورا دخالت نمی کنند، امیدوارم به واقع دخالت نکنند. این مسائل و دخالت ها به دکتر سالاری گفته شد و خدا را شکر که جناح بندی در شورا شکسته شده و وقتی با ۱۱ رای شهردار انتخاب می کنیم، برای مردم پیام دارد.

وی ضمن تقدیر از قول مساعد استاندار در پیگیری معضلات رشت، گفت: امیدوارم خواب پریشان افرادی که نمی خواهند شورا مستقل عمل کند، تعبیر نشود.

رئیس شورا همچنین خطاب به سرپرست شهرداری تاکید کرد: مسائل کوچک نظیر آسفالت انجام شود تا مردم نگران نباشند.

علوی تیم های سپیدرود و داماش را امید گیلان خواند و گفت: داماش در مرحله حساسی است و امیدواریم با صعود وارد لیگ دسته یک گردد. از شورا می خواهم یک پاداش برای این صعود مصوب نماییم. همچنین تیم سپیدرود بازی سرنوشت سازی با مسجد سلیمان دارد، پاداشی هم برای باقی ماندن سپیدرود در لیگ برتر در نظر بگیریم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یک × 1 =