یک پزشک بی‌رحم پاکستانی صدها نفر را با سرنگ آلوده، به بیماری ایدز مبتلا کرد

0 107

عصرکاسپین/به علت استفاده متعدد یک پزشک متخصص اطفال از یک سرنگ آلوده به ویروس «اچ. آی. وی» (ایدز) در یکی از مناطق ایالت سند پاکستان، صد‌ها نفر از مردم این منطقه به این ویروس آلوده شده‌اند.

در پی افشای این خبر مردم خشمگین و نگران این منطقه به آزمایشگاهی که در نزدیکی شهر لارکانا در ایالت سند (جنوب) ایجاد شده است، هجوم آورده‌اند تا کودکانشان تحت آزمایش قرار گیرند و مقامات برای حفظ نظم نیرو‌های پلیس به این مرکز اعزام کرده‌اند.

مقامات می‌گویند هنوز نمی‌دانند انتشار این ویروس ناشی از سهل انگاری است یا بدجنسی یک متخصص اطفال.

به گفته مسئولان، در هفته‌های اخیر جواب آزمایش ایدز بیش از ۴۰۰ نفر از اهالی این منطقه که شماری از آن‌ها کودک هستند، مثبت بوده است. با توجه به ناشناخته بودن این بیماری در پاکستان و دسترسی دشوار به امکانات درمانی به ویژه در روستاها، نگرانی دیگری که وجود دارد مربوط به طرد شدن این کودکان از جامعه و آینده آن‌ها است.

مدت‌های طولانی شمار افراد آلوده به ویروس اچ. آی. وی در پاکستان کم بود، اما اکنون روند آلودگی به این ویروس به ویژه نزد معتادان سرعت گرفته است. طبق آمار‌های سازمان ملل متحد، فقط در سال ۲۰۱۷ حدود ۲۰ هزار مورد جدید آلودگی به ویروس ایدز در پاکستان ثبت شده است و این کشور از نظر روند گسترش این بیماری در ردیف دوم آسیا قرار دارد.

بازرسان می‌گویند خود پزشکی که در ایالت سند سبب گسترش آلودگی به ویروس اچ. آی. وی شده هم آلوده به این ویروس است. او که در سلولی در شهر راتودرو زندانی است انتشار عمدی این ویروس را رد کرده و از این که در کنار مجرمان عادی دیگر است شکایت دارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

13 + 16 =