احزاب باید از حزب‌بازی فاصله بگیرند/ حزب واقعی شود

0 95

عصرکاسپین / روح الامینی با اشاره به اینکه یکی از اولیه‌ترین و اولی‌ترین کارهای جریانات سیاسی و مدعی اداره کشور و گروه‌ها و احزاب، همین گفت‌وگوی سیاسی و تحلیل است، گفت: احزاب باید از حزب‌بازی فاصله بگیرند.

«عبدالحسین روح‌الامینی» با حضور در برنامه تلویزیونی دستخط درباره وضعیت کنونی خانه احزاب به ارائه توضیحاتی پرداخت و در تشریح این وضعیت با اشاره به فراز و نشیب هاب ۲۰ سال گذشته خانه احزاب گفت: خانه احزاب کار سیاسی ندارد چون کار سیاسی را احزاب و هر کسی در مواضع خودش انجام می‌دهد ولی یک اجتماع سندیکایی و صنفی است و شما می‌توانید متناظر آن را اتاق بازرگانی بین بازرگانان، نظام پزشکی بین پزشکان، نظام مهندسی بین مهندسان بدانید. بناست چنین جمعی منتخب خودشان باشد که مسائل صنف را نمایندگی و پیگیری کند.

رئیس خانه احزاب با اشاره به جلسه اعضای خانه احزاب با رییس جمهوری گفت: در همین افطاری اخیر با فعالان سیاسی صریح به ایشان گفتم و در رسانه‌ها هم منعکس شده است که بالاخره ۶ سال است خانه احزاب می‌خواهد با شما جلسه داشته باشد حتی در دوره مسئولیت کسانی که به شما قرابت زیادتری داشتند و به شما رای دادند، موفق نشد. ان‌شاالله در دوره ریاست من به عنوان اصولگرا این امکان فراهم شود.

وی با اشاره به اینکه جلسه افطاری احزاب با رییس جمهوری جلسه خوبی بود، گفت: اگر این جلسه دوطرفه شود و در فرصت‌های بیشتر و فاصله کمتر باشد بهتر است. اگر از ویترین و نمایش، بسیاری از جلسات ما خارج شود، خوب است اما معمولاً جلسات یکطرفه است و برای ما مونولوگ است. فردی که مسئول هست، بیاناتش را می‌گوید و چند نفر هم اگر فرصت کنند، بیانات خود را می‌گویند و تمام می‌شود ولی به نظرم در سطح نخبگان کشور جای خالی این گونه جلسات خیلی زیاد است.

روح الامینی تصریح کرد: خانه احزاب می‌تواند پلت فرم یا بستری را فراهم کند که عادلانه و منصفانه این گفت‌وگوها در سطح نخبگان حزب سیاسی کشور شکل بگیرد.

رییس خانه احزاب با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار اخیرشان با دانشجویان گفت: ایشان توصیه هایی به دانشجویان داشتند از جمله این که جمع شوند و مسائل را تحلیل کنند. یکی از اولیه‌ترین و اولی‌ترین کارهای جریانات سیاسی و مدعی اداره کشور و گروه‌ها و احزاب، همین گفت‌وگوی سیاسی و تحلیل است. ایشان جمله قشنگی گفتند؛ همان دانشجویان را با آن توصیه پرهیز دادند که البته حزب‌بازی نشود، حزب‌بازی برکت ندارد. به نظر ما احزاب ما باید از حزب‌بازی فاصله بگیرند و حزب واقعی شوند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۰۵ حزب در کشور وجود دارد، گفت: در گذشته بیش از ۲۲۰ حزب داشتیم. سال گذشته با قانون جدید، یک بنای اولیه گذاشتند که مدت‌ها جای آن خالی بود؛ اینکه احزاب مجامع خود را با حداقل ۳۰۰ نفر به صورت کشوری برگزار کنند و در یک‌سوم استان‌ها شعب داشته باشند یا اگر حزب استانی است یک‌سوم شهر‌های استان باشد. نمی‌شود یک حزبی پروانه باشد و یک نام و حضور فصلی انتخابات داشته باشند.

روح الامینی با بیان اینکه ایام انتخابات حزب‌هایی هستند که تنها در این ایام سبز می شوند، گفت: باید از این فاصله بگیریم. حزبی که مثلاً چند صد شعبه دارد، هزاران کادر دارد، برنامه دارد و در طول سال زنده و با نشاط است، این یک حزب است و یک حزبی هم فقط ایامی در کنار احزاب دیگر در قالب ائتلاف و لیست‌ها قرار می‌گیرد.

رییس خانه احزاب همچنین درباره ارزیابی خود از انتخابات ۹۸ مجلس شورای اسلامی گفت: من دعا می‌کنم و به عنوان یک عنصر سیاسی حزبی و فعال اجتماعی تلاش هم می‌کنم و همه را هم به این توصیه می‌کنم، نقطه اولی که باید نگاه کنیم فارغ از نتیجه، مشارکت مردم است. عنصر قدرت ما مردمی بودن این نظام است.

وی با اشاره به اینکه اگر حمایت خدشه‌دار شود یا در این تردید ایجاد شود ما چیزی نداریم، خاطرنشان کرد: خدا و عنایت خدا به این مردم است که مردم در این صحنه هستند. به نظرم عمده، مسئله مشارکت است./

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دوازده + هجده =