باستی : راه اندازی کارخانه نوآوری از ویژه برنامه‌های سال جاری پارک علم و فناوری گیلان

0 115

عصرکاسپین / رییس پارک علم و فناوری گیلان در نشست خبری با اصحاب رسانه ، از احداث پارک فناوری گیلان در زمینی به مساحت ۳۰ هکتار در کیلومتر چهار محور رشت به قزوین خبر داد و گفت: صدور مجوز استقرارپنج شرکت دانش‌بنیان در این پارک در حال انجام است.
علی باستی اظهار کرد: گیلان دارای ۳۰۰ شرکت دانش بنیان، هسته‌ای و واحدهای فناوری است.

رییس پارک علم و فناوری گیلان با اشاره به برگزاری نمایشگاه فن بازار کشور در هفته پژوهش به دبیری پارک گیلان در تهران افزود: نوزدهمین نمایشگاه و بزرگ‌ترین نمایشگاه حوزه پژوهش و فناوری در تهران از سوی ما برگزار شد که ازنظر تعداد حضور شرکت‌ها و تنوع آن‌ها بی‌نظیر بود و به‌جای اینکه شرکت‌ها دستاوردهای خود را به نمایش بگذارند شرکت‌های صنعتی درخواست‌های خود را بیان کرده و از دانش فناورانه‌ شرکت‌ها استفاده کردند.

باستی با اشاره به نهایی شدن آغاز به کار صندوق پژوهش و فناوری در پارک گیلان افزود: افتتاح حساب و ۳۵ درصد سهام از سهامداران و تمهید مقدمات برای تأسیس نهایی صندوق پژوهش و فناوری گیلان انجام شده است.

وی همچنین از برپایی نمایشگاه، صدور مجوز مرکز رشد آستارا و رودسر، افتتاح صندوق پژوهش، شناسایی ظرفیت‌‌های صنایع خلاق به عنوان مهمترین برنامه‌های سال گذشته یاد کرد.

رئیس پارک علم و فناوری گیلان با بیان اینکه ترویج شرکت‌های دانش‌بنیان از دیگر برنامه‌هایی است که دنبال می‌شود افزود: دولت ۱۳۰ خدمت برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان تعیین کرده است.
وی راه اندازی کارخانه نوآوری را از ویژه برنامه‌های سال جدید عنوان کرد .
وی با اشاره به صادرات محصولات تولید شده شرکت‌های دانش بنیان به خارج از مرزها خاطر نشان کرد: سال گذشته ۳۰۰ هزار دلار کالاهای شرکت‌های دانش بنیان گیلان به دیگر کشورها صادر شده است.

رئیس پارک علم و فناوری گیلان ادامه داد: مواردی همچون معافیت مالیات، ارائه تسهیلات کلان، مشوق‌های صادراتی، حضور در نمایشگاه‌ها از مهمترین حمایت‌های دولت از شرکت‌های دانش‌بنیان است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

شش + 4 =