متهمان نابسامانی سپیدرود! اداره کل ورزش ، هیات فوتبال یا هیچکدام ؟

0 167

عصرکاسپین/ فرهاد خراسانی ؛ فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) مجمعی متشکل از نمایندگان فدراسیونهای عضو میباشد که همه فدراسیونها مکلف به رعایت کامل اساسنامه و مقررات و تصمیمات فیفا و کنفدراسیون مربوطه میباشند .
به دلیل همین تعهدات و توافقات ، رفتار مستقل دولتها در قبال فیفا محدود و نقش محوری آنها کمرنگ شده و دولتها را از مداخله در امورات فدراسیون فوتبال منع نموده و این یکی از شروط عضویت دولتها در فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) میباشد در غیر اینصورت کنگره فیفا میتواند فدراسیونی که به اساسنامه و مقررات پایبند و متعهد نباشد یا دولت ان فدراسیون در امورات فوتبال دخالت نماید فدراسیون مربوطه را تعلیق و یا از عضویت در فیفا اخراج نماید .

با حفظ این مقدمه ، طی هفته جاری مصاحبه ای از مدیر کل محترم ورزش و جوانان استان گیلان در رسانه ها منتشر گردید که ابهاماتی در این خصوص بوجود آورد که امیدوارم خواسته بحق هواداران سپیدرود مورد احترام قرار گرفته و پاسخ مناسبی ارائه گردد .

۱_ سرکار خانم بخشی ؟ شما در قسمتی از مصاحبه فرمودید از جزئیات قرارداد انتقال باشگاه سپیدرود رشت بین متعاملین خبر ندارم .
در این بخش چند سوال به ذهن متبادر میشود که؟

۱_۱_ آیا مصاحبه شما توسط رسانه ها تحریف شده است یا صحت دارد ؟

۲_۱_ آیا مصاحبه شما با این عنوان که “از جزئیات قرارداد خبر ندارم” منظور جزئیات حقوقی قرارداد است یا خیر ؟

در غیر اینصورت اگر شما بعنوان متولی و مدیر کل ورزش و جوانان استان از جزئیات این قرارداد ( هر چند تنظیم این قرارداد محل ایراد و اشکال است ) خبر ندارید ؟ پس چه کسی در این استان باید خبر داشته باشد ؟ مدیران ادارات و سازمانهای غیر مرتبط یا شخص متولی و مدیر کل ورزش استان ؟ !!!!!!!!!!

۲_ سرکار خانم بخشی ؟ در شرایط فعلی و مبتلابه و بدلیل حساسیت و جذابیت ورزش فوتبال و فراگیر بودن آن در بین علاقمندان این رشته ، وضعیت باشگاه سپیدرود رشت بعنوان اصلی ترین و مهمترین موضوع و چالش ورزش استان محسوب میشود . اداره کل ورزش و جوانان استان از یک طرف بعنوان بخشی از بدنه دولت و به دلالت اساسنامه و مقررات فیفا حق و اجازه مداخله در امورات فوتبال که نهادی مستقل است را ندارد و به همین ترتیب هیات فوتبال هم طبق آییننامه هیات های فوتبال استانها از دخالت در امورات داخلی باشگاهها منع شده است و صرفا حق نظارت بر فوتبال استان را دارد و از طرفی هم شاهدیم عملا” این اتفاق نمی افتد و طی سالهای گذشته و حال مداخله مستقیم و بی واسطه اداره کل ورزش و هیات فوتبال خصوصا در امورات و تصمیمات باشگاه سپیدرود ، خسارات جبران ناپذیری بر پیکر این تیم مردمی وارد نمود که در این شرح نمی گنجد . با اینحال تعارض موجود باعث سردرگمی طرفداران این تیم شده است و انها خواستار شفافیت از سوی مسئولین ورزش و فوتبال استان تا تعیین و تکلیف نهایی هستند و چنانچه آن اداره محترم و هیات فوتبال تکلیفی در قبال این باشگاه ندارند صراحتا اعلام نمایند .

۳_ سرکار خانم بخشی ؟ در شرایط فعلی با جوانان مطالبه گری مواجه هستیم که تنها دلخوشی آنان ، فوتبال و تیم سپیدرود است و لاغیر ، که لازمه برخورد با آنان صداقت و شفافیت است . در ادوار گذشته ، باشگاه سپیدرود ، مدیران ، مالکان ، امانت داران و هر عنوانی که شما به آن منتسب میکنید ، آمدند و رفتند اما هیچیک از این انتقالها شفافیت لازم را نداشت و به عقیده و رای نگارنده اگر چنانچه اسناد انتقال در معرض و دسترس همگان باشد ، در شرایط حاکمیت قانون و پس از بررسی و رسیدگی قضایی بعضا یا همه انتقالها به جهت عدم رعایت تشریفات اداری و قانونی و عدم رعایت اصول و قواعد حقوقی قابل ابطال میباشند .
بنابراین ، از شما بعنوان مدیر کل ورزش و جوانان و همچنین از ریاست هیات فوتبال استان درخواست میشود بجهت شفاف سازی در باشگاه بزرگ سپیدرود و بنا بر قانون دسترسی آزاد به اطلاعات مصوب ۱۳۸۷/۱۱/۶ مجلس شورای اسلامی و آییننامه اجرایی ان ، کلیه اسناد و مدارک انتقال ( صلح نامه ، مبایعه نامه ، هبه نامه )، اسناد و مدارک تغییر نام باشگاه سپیدرود به سپیدرود رشت و متعاقبا سپیدرود گیلان ، صدور پروانه های متعدد بنام سپیدرود رشت و سپیدرود گیلان ، دلایل تفکیک باشگاه به دو بخش مالکیت باشگاه سپیدرود و امتیاز حضور در لیگ برتر و فروش ان بطور مجزا به اشخاص ثالث ، سمت انتقال دهندگان ، ثبت قرارداد بازیکنان و کادر مربیان سپیدرود رشت در سازمان لیگ بنام سپیدرود گیلان ، و یا سایر اطلاعات مرتبط را که مستقیما در آن دخیل و تصمیم گیری نموده اید در سایت خود قرار داده تا مورد بهره برداری مردم علی الخصوص جامعه حقوقی استان قرار گیرد تا بتوان از این طریق به باشگاه سپیدرود در ادامه راه کمک نمود و برای یکبار و همیشه ، باشگاه سپیدرود و طرفدارانش را از این بلاتکلیفی و سرگردانی رها ساخت .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

12 − 10 =