استاندار گیلان انتخاب خواهد شد : سکان استانداری گیلان به کدام یک از این ۲۲ نفر می رسد؟

0 242

عصرکاسپین /  بزودی استاندار گیلان از بین گزینه های بومی و غیر بومی جناح ها و شخصیت های سیاسی استان و کشورانتخاب خواهد شد و سکان مدیریتی بالاترین مقام دولتی را در استان بدست خواهد گرفت در ادامه به معرفی این شخصیت ها خواهیم پرداخت .

در طی چند هفته گذشته رایزنی های فشرده ای در سطوح مختلف در ارتباط با گزینه های  متعدد صورت گرفت و فعالین سیاسی و نمایندگان مجلس مصاحبه هایی در باب چگونگی فرد مورد نظر و شاخص های لازم انجام دادند و  رسانه های گروهی هر کس به زعم خود گزارش ها و تحلیل هایی را منتشر کردند.

اما گویا داستان انتخاب استاندار به ایستگاه آخر خود رسیده است و هیات دولت طی چند روز آینده آخرین استاندار خود پیش از انتخابات مجلس شورای اسلامی را منصوب خواهد کرد.

با همه اوصاف اسامی زیر از جمله مطرح ترین گزینه ها،  جهت تصدی استاتداری گیلان به شمار می آیند و پیش بینی می شود نماینده عالی دولت از بین این ۲۲ نفر انتخاب خواهد شد

از گزینه های بومی جهت تصدی استانداری گیلان می توان به این شخصیت ها اشاره کرد ؛

 

 علی اوسط مقدم

 

 علی اوسط مقدم هم اکنون سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان می باشد و در سوابق وی  مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس گیلان ، معاون فنی ادره کل میراث فرهنگی و گردشگری ،  معاون فنی و عمرانی شهرداری رشت نیز وجود دارد

کیوان محمدی 

کیوان محمدی در حال حاضر رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گیلان است که وی سابقه مدیرکلی سیاسی استانداری هرمزگان و مدیرکلی امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان را دارد. 
 

قاسم رمضانپور نرگسی 

قاسم رمضانپور از چهره‌های سیاسی منسوب به اصلاح طلبان در استان گیلان است. که در کارنامه وی معاون امور مجلس و توسعه منطقه ای سازمان برنامه و بودجه کشور در حال حاضر و دو دوره نمایندگی مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه صومعه سرا و معاون حقوقی، پشتیبانی و امور مجلس وزارت ارتباطات دیده می شود .

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی
 

 جعفرزاده هم‌اکنون بعنوان نماینده رشت در مجلس دهم حضور دارد . وی پیشتر در دوره نهم مجلس شورای اسلامی  نیز یکی از سه نماینده رشت در مجلس بود. وی پیش از حضور در مجلس نهم، ریییس بنیاد شهید و ایثارگران استان گیلان بوده است .

 محمد ولی روزبهان 

 

محمد ولی روزبهان هم اکنون رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گلستان است که در سوابق وی رئیس سازمان چای کشور و رئیس جهاد دانشگاهی گیلان دیده می شود همچنین روزبهان مولف کتاب«کارآفرینی ، راهبرد توسعه» است.

 

 محمد جعفر علیزاده 

 

محمدجعفر علیزاده در حال حاضر معاون وزیر راه و شهرسازی و همچنین مدیرعامل سازمان مجری ساختمانها و تأسیسات دولتی و عمومی است. وی در کارنامه خود مدیرکلی راه و ترابری خوزستان و معاونت عمرانی استانداری های بوشهر ، اصفهان و گیلان را نیز دارد. 

 

 سید حجت مهدوی 

 

 سید حجت مهدوی سعیدی  هم اکنون  مشاور فرهنگی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور است ، مهدوی دارای مدرک دکترای فلسفه و عضو هیئت علمی دانشگاه و  صاحب تالیفات مختلف می باشد. 

در کارنامه اجرایی این استاد دانشگاه ، مسئولیت هایی مانند، مدیرکلی فرهنگی و ارشاد اسلامی ، فرمانداری ،رئیس واحد های دانشگاه آزاد اسلامی  نیز دیده می شود.

مسعود شفیعی

 مسعود شفیعی متولد سال ۱۳۵۸ و جوانترین گزینه استانداری گیلان می باشد وی هم اکنون رییس سازمان نقشه برداری کشور است که قائم مقام و معاون فناوری توسعه، برنامه ریزی و هماهنگی دستگاهها در سازمان نقشه برداری کشور، سرپرست معاونت اداری، مالی و پشتیبانی سازمان نقشه برداری ، دبیر گروه پژوهشی امور زیربنایی در مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام ، عضویت در ستاد ملی ساماندهی امور جوانان، عضویت در شورای مشورتی حقوقی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، مشاور هماهنگی امور استانها در سازمان برنامه و بودجه کشور، مسوول گروه تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی از سازمان سنجش آموزش کشور بخشی از سوابق وی می باشد .

محمدمهدی رهبری املشی
 

 

محمد مهدی رهبری املشی نماینده ادوار دوم، سوم، چهارم، پنجم ونهم مجلس شورای اسلامی از حوزه رودسر و املش بوده است .

 

بابک دین پرست 

 

بابک دین پرست هم اکنون معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت کشور است که در سوابق وی  رئیس  مرکز اطلاع‌رسانی و امور بین‌الملل وزارت کشور نیز به چشم می خورد .

 حسین پیش قدم

حسین پیش‌قدم هم اکنون رئیس امور مجلس سازمان برنامه و بودجه است که پیش از این رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان  گلستان و رئیس گروه تخصیص و ابلاغ امور هماهنگی، تلفیق برنامه و بودجه بوده است.

 

همچنین در گزینه های غیر بومی نیز می توان به این شخصیت ها اشاره نمود ؛
 

اقبال عباسی

اقبال عباسی در حال حاضر استاندار چهار محال بختیاری است که در سوابق ویمعاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل ، فرماندار بیله سوار مغان و  فرماندار مشگین شهر به چشم می خورد .

ارسلان زارع 

ارسلان زارع هم اکنون سرپرست استانداری گیلان بوده که در کارنامه وی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان ، فرمانداری شهرستان دیر و فرمانداری شهرستان دشتستان به چشم می خورد.

زهرا اربابی

اربابی در حال حاضر معاون توسعه منابع انسانی سازمان برنامه و بودجه کشور است وی در کارنامه خود معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری سیستان و بلوچستان را نیز دارد

 

 سید احمد احمدی زاده 
 

سید احمد احمدی زاده هم اکنون سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس است ،در سوابق وی  مدیر کل دفتر امور امنیتی و انتظامی استانداری فارس به چشم می خورد .

 اصغر نورالله زاده

اصغر نورالله زاده هم اکنون رئیس صندوق کارآفرینی امید کشور است که معاونت اعتبارات و تسهیلات صندوق کار آفرینی در سوابقش به چشم می خورد .

 

 اکبر بهنام جو

اکبر بهنام جو هم اکنون استاندار اردبیل است که در سوابق وی مدیرکل دفتر شهر و روستای استانداری گیلان ، رئیس مسکن و شهرسازی استان گیلان و معاون امور عمرانی استانداری اردبیل به چشم می خورد

 
سید علی آقازاده

سید علی آقازاده هم اکنون استاندار مرکزی است که در سوابق وی معاونت توسعه منابع و پشتیبانی وزارت ورزش و جوانان ، شهرداری کرج، فرمانداری شهرستان های شازند ، بندر انزلی ، دلیجان و قشم ، مسوول دفتر جانشینی مقام معظم رهبری در امور ناجا و معاونت امنیتی و انتظامی وزارت کشور، رییس اداره امنیت معاونت امنیتی و انتظامی وزارت کشور به چشم می خورد 

محمد رضا صالحی

 

محمد رضا صالحی استاندار سابق خراسان شمالی بوده است که مشاور وزیر کشور و مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی، سرپرست استانداری بوشهر و سرپرست استانداری مازندران و عضو مجمع استانداران جمهوری اسلامی، معاون سیاسی و امنیتی استانداری مازندران، معاون سیاسی و امنیتی استانداری بوشهر، مشاور معاون برنامه‌ریزی سازمان بازرسی کل کشور، سرپرست حوزه معاونت برنامه‌ریزی استانداری مازندران، فرماندار گرگان، فرماندار بندرلنگه، سرپرست فرمانداری آق‌قلا از دیگر سوابق کاری صالحی به شمار می‌رود.

 مهران کفاش

مهران کفاش در حال حاضر معاون حقوقی،پارلمانی و امور مجلس وزیر راه و شهرسازی است. که مدیرکلی امور مجلس و بررسی طرح ها و لوایح در وزارت کشور، مدیرکلی روابط عمومی و امور مجلس سازمان شهرداریها و دهیاری های کشور بخشی از سوابق وی است.

علی اکبر حاجی محمدی

علی اکبر حاجی محمدی رئیس سابق امور پایش، ارزیابی و اطلاعات مدیریت سازمان برنامه‌و‌بودجه کشور بوده است که مشاور عالی سازمان برنامه و بودجه کشور در امور زیربنایی و عمرانی نیز جزیی از سوابق وی است ، همچنین نام وی به عنوان گزینه احتمالی برای وزارت راه نیز مدتی از سوی رسانه ها مطرح شده بود .

سید کامل تقوی نژاد

سید کامل تقوی نژاد در حال حاضر معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی است که  معاون وزارت امور اقتصادی و دارایی و رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور و رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور از دیگر سوابق وی هست ./انعکاس خبر

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یک × 3 =