فرهاد دلق پوش ؛ کاهش هزینه تولید با هم افزایی دانشگاه و صنعت رخ خواهد داد

0 117

عصرکاسپین / به گزارش روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان فرهادا دلق پوش؛ در نشست هم اندیشی با رئیس دانشکده فنی و حرفه ای شهید چمران رشت و برخی از مدیران بخش صنعت استان ، گفت: با توجه به پیشرفت تکنولوژی حاکم بر جامعه امروزی، اغلب بخشهای تولیدی و صنعتی ما فاقد مراکز علمی هستند که تکمیل کننده آنها باشند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان با بیان اینکه کاهش هزینه تولید با هم افزایی دانشگاه و صنعت رخ خواهد داد، افزود: با ارائه همکاری با دانشکده فنی وحرفه ای می‌توان آموزش های لازم را برای پیدایش حرفه ها و مشاغل موردنیاز در آینده برنامه ریزی نمود تا راندمان واحدهای صنعتی با داشتن توان علمی هرروز بیشتر گردد.
وی خاطر نشان نمود: با توجه به عدم وجود مراکز علمی همراه با تئوری عملیاتی و کاربردی در گیلان، با ایجاد همکاری و همدلی و هم افزایی با مرکز فنی حرفه ای می توانیم اهداف بلند صنعت گیلان را هدایت کرده وبه یک برنامه ریزی شغلی برای آتیه برسیم.
متولی بخش صنعت، معدن و تجارت گیلان افزود: برای اینکه استان ما به پیشرفت و توسعه لازمه ای که شایسته است برسد به تولیدات صادرات محور و به روز کردن صنعت و به شناخت لازم دقیق نیازمندیم و برای دست یافتن به این نیازمندی در سطوح علمی و عملی مراکز فعالیت و تولید ارتباطی تنگاتنگ و مشترکی باید داشته باشیم.
وی در ادامه با اشاره به بازدید از مراکز فنی و حرفه ای استان گیلان ، تاکید کرد: دانشکده فنی و حرفه ای استان گیلان از ظرفیت‌های فنی و علمی مناسبی برخوردار است که دارای خلاقیت است و این زیرساخت بنیه علمی است که می تواند نیازهای تولیدی را تامین کند.
دکتر دلق پوش در ادامه خاطرنشان کرد: همکاری سازمان صنعت معدن و تجارت و مراکز دانشگاهی فنی حرفه ای می‌تواند گام موثری در عدم وابستگی به خارج از ایران برای ما ایجاد کند و می تواند هم افزایی بسیار خوبی را در راستای هزینه های واحدهای تولیدی و همچنین فضای کار و ایجاد نشاط و امیدواری برای دانشجویان و جوانان مشغول به تحصیل در این مراکز باشد.
این مسئول در ادامه اذعان داشت :هدف از تشکیل این جلسه و کارگروه ایجاد بستر مناسب برای همکاری مستمر برای بخش‌های صنعتی است و تولیدات استان از صنایع صنفی و کسب و کارهای خرد شروع می‌شود و به کارهای بزرگ و صنعتی مادر مانند صنایع تولید فولاد و ذوب آهن می رسد که برای پیشرفت هر چه بیشتر صنعت استان گیلان نیاز به ایجاد بستر مناسب است .
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان در ادامه با توصیه به واحدهای تولیدی افزود: با یک برنامه‌ریزی درست و کارشناسی مناسب میتوان راهبرد های علمی مناسب را که لازم الاجرا است را احیا نمود.
در ادامه رسول شمشادی ضمن تشکر از حسن نظر رئیس سازمان صمت، اظهار داشت: در راستای طرح برند سازی دانشکده فنی و حرفه ای برآن شده است که تا با اجرای این طرح در سطح ملی بتواند علاوه بر شناساندن و برند ساختن صنایع در سطح جامعه با توجه به ظرفیت کشوری و محیطی دانشگاه در استفاده دوسویه از طرف صنایع امکان تربیت نیروی ماهر مورد خواست صنایع و بازار کار را فراهم نماید.
رئیس دانشکده فنی و حرفه ای شهید چمران رشت همچنین تشریح کرد: با اجرای دوره کارآموزی دانشجویان و یا توانمند سازی اساتید در دل صنعت و تجهیز یا حتی اجرای قسمتی از آنچه که صنعت انجام می دهد در کارگاه و آزمایشگاه با نام همان صنعت علاوه بر تبلیغ محیطی و فیزیکی، به تولید محصول فناورانه با برند مشترک و یا تحقیق پژوهش و توسعه با همان نام برند بپردازد تا از نظر کمی و کیفی دانشجویان آموزش دیده در تامین نیاز شرکت های صنعتی و حتی فراتر از آن کارآفرین شدن آنان گام بردارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هشت − شش =