ناصر حاج محمدی: ابزارهای کنترل از راه دور برای جلوگیری از خلاف سازی ها

0 103

ناصر حاج محمدی: ابزارهای کنترل از راه دور برای جلوگیری از خلاف سازی ها

عصرکاسپین / سالن اجتماعات آتش نشانی در اولین روز از ماه مرداد میزبان نشست صمیمی مجموعه مدیریت شهری با حضور اعضای شورای اسلامی شهر رشت، علی اوسط مقدم معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، ناصر حاج محمدی شهردار رشت و جمعی از مدیران شهرداری با فعالان و سازندگان صنعت ساختمان بود.
رییس کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر رشت با تاکید بر رعایت ضوابط در ساخت و ساز بیان نمود: باید با سبک و سیاق بومی و محلی به تغییر فضای سیما و منظر شهری بپردازیم اما همچنان در ۵۵ محله شهر شاهد آسیب های جدی هستیم.‌
فاطمه شیرزاد با اشاره به پایین بودن سرانه فضای سبز در شهر و ساختمان ها خواستار حضور فعالان صنعت ساختمان در سرمایه گذاری های کوچک شد و این سبک سرمایه گذاری را مورد استقبال مدیران شهری دانست.

شهردار رشت نیز با اشاره به اهمیت استفاده از تکنولوژی های به روز، اظهار داشت: یکی از مشکلات اساسی در شهرسازی خلاف سازی میباشد که با استفاده از راههای کنترل از راه دور باید جلوی خلاف سازی ها را گرفت.
ناصر حاج محمدی، ارتباط شهرداری رشت با بدنه وزارت مسکن و شهر سازی را بسیار قوی ارزیابی نمود و این ارتباط با وزارت را عاملی برای حل مشکلات دانست و اذعان داشت: در همین راستا طی مذاکره ای که چند روز پیش با وزیر مسکن و شهر سازی انجام شد، قول حل برخی مشکلات با کمک وزارت مذکور گرفته شد.
وی با اشاره به ظرفیت های بالای شهر رشت برای توسعه تصریح نمود: شهر رشت از جاذبه های طبیعی فراوانی برخوردار است اما جاذبه انسان ساخت در این شهر وجود ندارد. در راستای سیاست گذاری بر پایه جذب سرمایه برای شهر رشت در ۳۵ روز گذشته ۲۲۵ میلیارد تومان قرارداد سرمایه گذاری منعقد شده که این امر می تواند آورده بسیار مطلوبی برای شهر باشد
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری با اشاره به اهمیت نگاه علمی به موضوع مسکن بیان نمود: مسکن، هویت های اجتماعی و فرهنگی را نیز در بر دارد و نگاه صرف اقتصادی به آن، نگاه خشک و رکود بار خواهد بود.
علی اوسط مقدم با تاکید بر لزوم همراهی همه متخصصین و مسئولین استان گیلان با شهرداری و استفاده از تخصص شهردار، بیان نمود: هیچ گاه، فردی از بیرون برای شهر دلسوز نخواهد بود، بنابراین باید تک تک شهروندان در قبال مشکلات شهر دلسوزانه عمل کنند تا بتوان به نتایج بهتری دست یافت.
وی با اشاره به رکود صنعت ساخت و ساز، این معضل را مختص به کل کشور دانست و افزود: باید به سمتی برویم که پروانه های ساخت در کوتاه ترین زمان ممکن صادر شود تا شاهد نتایج مطلوبی در این زمینه باشیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 × چهار =