درخواست فرماندار لاهیجان از خیرین شهرستان به منظور ایجاد سرپناه برای معتادان متجاهر

0 155

عصرکاسپین/نشست فرماندار لاهیجان با خیرین شهرستان جهت ایجاد سرپناه برای درمان بیماران معتاد متجاهر برگزار گردید.

سید اسماعیل میرغضنفری در این نشست گفت: خیرین در ساخت سرپناه درمانی برای این بیماران باید دولت را یاری دهند چراکه به تنهایی قادر به جمع‌آوری این معضل نیست.

وی مبارزه با مواد مخدر را عزم جدی دانست و اظهار کرد: همه در این راستا باید کمک کنند و از تمامی ظرفیت های اجتماعی و فرهنگی برای این امر باید استفاده شود و مبارزه با مواد مخدر نباید تنها بر عهده دولت باشد بلکه باید تمامی دستگاه ها، نهادها، تشکل ها، سمن ها و خانواده ها کمک کنند و این امر دغدغه همگان باشد.

فرماندار لاهیجان اظهار داشت: با توجه به این‌که معتاد در قانون به عنوان یک بیمار شناخته شده باید تمام زیرساخت‌هایی که برای درمان این بیماری وجود دارد شناساسی و به‌کار گرفته شود و در این میان یکی از پایه‌های اساسی آن داشتن آمار برای برنامه‌ریزی صحیح است.

سید اسماعیل میر غضنفری در پایان عنوان کرد: از بهبود یافتگان باید حمایت شود و کارآفرینان در این زمینه را تشویق کرد تا با به کار گرفتن بهبود یافتگان سبب عدم بازگشت آنها به سوی این بلای خانمان سوز بشوند و مردم هم نباید بی‌تفاوت باشند بلکه برای پاکسازی و کاهش آمار معتادان تلاش و توزیع کنندگان را به نیروی انتظامی معرفی کنند.

گفتنی است فرماندار لاهیجان به همراه خیرین، رئیس بهزیستی، مدیرعامل و مسئول فنی مرکز کاهش آسیب سیار و برخی مسئولین به صورت میدانی از چند ساختمان مخروبه‌ای که معتادان متجاهر در آن زندگی میکردند بازدید بعمل آورد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ده − 3 =