سرپرست منطقه آزاد انزلی: فعالان اقتصادی را نباید مأیوس کرد

0 173

سرپرست منطقه آزاد انزلی:
فعالان اقتصادی را نباید مأیوس کرد

عصرکاسپین / به گزارش مدیریت روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد انزلی، دکتر رضا مسرور سرپرست منطقه آزاد انزلی با بیان اینکه معافیت های مالیاتی در مناطق آزاد حذف نمی شود و نباید فعالان اقتصادی را مأیوس کرد، در پاسخ به پرسش شایعه حذف معافیت های مالیاتی در مناطق آزاد به ایرنا گفت: موضوع حذف معافیت های مالیاتی، طرحی فاقد استدلال منطقی است.

وی تصریح کرد: فلسفه ایجاد مناطق آزاد بر مبنای جذب سرمایه گذاری است و یکی از مشوق های اصلی در این راستا معافیت های مالیاتی است از این جهت قانون مناطق آزاد در ایران مانند دیگر مناطق آزاد جهان بر معافیت های مالیاتی تاکید و تصریح دارد.

مسرور عنوان داشت: مطرح شدن این گونه اظهارنظرها در مورد حذف مالیات مناطق آزاد جز مایوس کردن فعالان اقتصادی و ایجاد رکود در فضای سرمایه گذاری، خروجی دیگری به همراه ندارد.

وی اضافه کرد: در شرایط فعلی اقتصادی همه ارگان ها و شخصیت های موثر باید جهت تسهیل در تولید ثروت و ایجاد بستر مناسب برای سرمایه گذاری و کارآفرینی تلاش کنند و این وظیفه بر عهده یکایک ماست که نگذاریم با تصمیمات غلط و سخنان خلاف قانون، مسیر رونق تولید با مشکل مواجه شود.

منطقه آزاد انزلی تنها منطقه آزاد ایران در حاشیه خزر است و کشورهای حاشیه دریای خزر، ترکیه و کشورهای حاشیه خلیج فارس و آسیای جنوب شرقی عمده بازارهای صادرات و واردات محصولات از طریق منطقه آزاد انزلی هستند.

قرار گرفتن در مسیر کریدور بین المللی شمال – جنوب، دارابودن موقعیت ویژه در زمینه ارتباط با کشورهای حاشیه دریای خزر، همجواری با بنادر آستراخان و لاگان در روسیه، راسنودسک در ترکمنستان، اکتائو در قزاقستان و باکو در آذربایجان، دسترسی از طریق راه های مناسب، به بازارهای مصرف کشورهای همسود ( CIS) ، نزدیکی به فرودگاه بین المللی رشت از جمله مزایای منطقه آزاد انزلی است.

مزایای قانونی همچون امکان ثبت، مالکیت و مشارکت سرمایه گذاران خارجی تا میزان ۱۰۰ درصد در منطقه، امکان فعالیت بانک ها و موسسات مالی – بیمه ای در این منطقه، معافیت مالیاتی ۲۰ ساله بر درآمد و دارایی از تاریخ بهره برداری هرگونه فعالیت اقتصادی، وحدت مدیریت در ارائه کلیه خدمات به سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی، اقدامات سازمان در خصوص خلق مزایا و معافیت های جدید برای فعالان اقتصادی – تولیدی، فعالیت بورس کالای منطقه و رونق فضای تجاری با اجرای مصوبه کالای همراه مسافر زمینه ساز رونق فضای کسب و کار در محدوده منطقه شده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دو × 3 =