گیاهی معجزه آسا که در فصل سرد بسیار مفید است

0 148

گیاهی معجزه آسا که در فصل سرد بسیار مفید است

عصرکاسپین / معمولا از گیاه خرگوشک برای درمان سرماخوردگی، آنژین و برونشیت، و تسکین حالت‌های عصبی، اضطراب، اختلالات ضربان قلب و ناراحتی‌های معده و همچنین درد مفاصل و بهبود زخم‌ها و سوختگی استفاده می‌کنند.
معمولا از گیاه خرگوشک برای درمان سرماخوردگی، آنژین و برونشیت، و تسکین حالت‌های عصبی، اضطراب، اختلالات ضربان قلب و ناراحتی‌های معده و همچنین درد مفاصل و بهبود زخم‌ها و سوختگی استفاده می‌کنند. همچنین این گیاه می‌تواند ناراحتی تنفسی مانند آسم، سرفه‌های مزمن و ذات‌الریه را هم درمان کند و خلط آور است. علائم بیماری‌هایی مانند اسهال، بواسیر و عفونت مثانه را بهبود می‌دهد و با انگل‌ها مقابله می‌کند.

خرگوشک می‌تواند بر رشد موی سر و ابروها و مژه‌ها تاثیر به سزایی بگذارد. عصاره روان برگ خرگوشک به عنوان تونیک، ترمیم کننده و بازگرداننده سلامت مو و پوست سر مشهور است. مصرف موضعی این فرآورده به عنوان ضد ریزش مو، ترمیم کننده و بازگرداننده سلامت موی سر و ابرو‌ها و ضد شوره و چربی توصیه می‌شود. افرادی که مو‌های خیلی خشک دارند حتما موقع مصرف، این محلول را با مقداری روغن بادام مخلوط کنند. بهتر است افراد هر ۲ روز یک بار شستشو و ماساژ با این روغن را انجام دهند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

9 + سیزده =