۲۶ لغایت ۲۹ آذر، گیلان شاهد اولین رویداد بزرگ فرصت های ساخت داخل خواهد بود

0 143

عصرکاسپین / اولین نمایشگاه فرصت های ساخت داخل و رونق تولید استان گیلان آذر ماه سالجاری در رشت برگزار می گردد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان از برگزاری اولین نمایشگاه فرصت های ساخت داخل و رونق تولید در آذر ماه سالجاری خبر داد و گفت:این نمایشگاه به مدت چهار روز (۲۶ لغایت ۲۹ آذر ماه ) در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی گیلان پذیرای علاقه مندان است.
فرهاد دلق پوش با اشاره به وجه تمایز این نمایشگاه نسبت به سایر نمایشگاه ها افزود: آنچه این نمایشگاه را از دیگر نمایشگاه‌ها متمایز می‌کند،اعلام نیازمندی ها و توانمندی های شرکت های داخل کشور است.
وی تصریح کرد: استفاده از ظرفیت و توان داخلی در ساخت قطعات و تجهیزات مورد نیاز صنعت و بهره گیری از مراکز علمی و شرکت‌های دانش بنیان، احصاء نیازهای فناورانه واحدهای تولیدی در زمینه قطعات، ماشین آلات، خطوط تولید و … که از خارج از کشور وارد می شود،از اهداف برگزاری این نمایشگاه است.
وی افزود: در تلاش هستیم با اعلام این نیازمندی ها به شرکتهای دانش بنیان تولیدکنندگان قطعات و مخترعان و نخبگان صنعتی و مراکز علمی و پژوهشی تا حد امکان زمینه تأمین این نیازها در داخل استان و کشور فراهم گردد.
دکتر دلق پوش خاطر نشان کرد: این نمایشگاه در راستای اجرای اهداف نهضت ساخت داخل و نهادینه سازی رونق تولید و با عنایت به نامگذاری سال به عنوان رونق تولید راه اندازی شده است، تا ضمن جلوگیری از خروج ارز از کشور و وابستگی به خارج، در مسیر خودکفایی در بخش های مختلف صنعت، موفق تر از گذشته باشیم.
وی تصریح کرد: در برپایی این نمایشگاه از شرکت های مطرح در حوزه‌های خودرو و قطعات خودرو، لوازم خانگی، صنایع معدنی، فلزی و غیرفلزی، مخابرات، صنایع دریایی و …. و نیز از صنعتگران، دانشگاهیان، کارگاه‌های کوچک و استارت‌آپ‌ها و شرکتهای دانش بنیان دعوت می شود تا در این نمایشگاه حضور بهم رسانند.
رئیس سازمان صمت گیلان خاطر نشان کرد: این نمایشگاه با همکاری تشکل ها و ادارات مرتبط با عرصه تولید و فناوری به ویژه خانه صمت استان، اتاق بازرگانی، شرکت شهرک های صنعتی، دانشگاه گیلان، پارک علم و فناوری گیلان، منطقه آزاد انزلی، جهاد کشاورزی و برخی از مراکز علمی و پژوهشی استان برگزار می شود.
وی ابراز امیدواری کرد با برگزاری این نمایشگاه و تداوم روند پیگیری رفع نیازهای فناورانه شرکت ها در استان گیلان در راستای رونق تولید ، شکوفایی و خودکفایی صنعتی، گام های موثری برداشته شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

18 − 12 =