استاندار گیلان: حمل و نقل شهری متناسب با محیط جغرافیایی توسعه یابد

0 125

استاندار گیلان:
حمل و نقل شهری متناسب با محیط جغرافیایی توسعه یابد

عصرکاسپین / استاندار گیلان گفت: در مورد توسعه حمل و نقل شهری، باید متناسب با هر محیط جغرافیایی تصمیم‌گیری شده و به طور جدی در برنامه ریزی ها قرار گیرد.
دکتر ارسلان زارع صبح امروز (سه شنبه) در نشست بررسی پروژه قطار شهری ( تراموا) رشت که با حضور معاون امور شهرداری های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور برگزار شد، حمل و نقل شهری را یکی از مهمترین مولفه های توسعه یافتگی هر جامعه‌ای عنوان کرد و افزود: امروزه با توجه به تحولات روزافزون جامعه و ضرورت بهره مندی از برنامه های کارآمد متناسب با مقتضیات روز، تکمیل حمل و نقل شهری اهمیت بیشتری می یابد.

وی به روند افزایش قیمت سوخت و نیز ترافیک شهرها به خصوص رشت اشاره و خاطرنشان کرد: لازم است در مورد توسعه حمل و نقل شهری، متناسب با هر محیط جغرافیایی تصمیم‌گیری شده و به طور جدی در برنامه ریزی ها قرار گیرد.

نماینده عالی دولت در گیلان اظهار داشت: تراموا یکی از سیستم‌های حمل و نقل رایج فعلی برای حل مشکل ترافیک شهرهایی‌ست که مشکل زمین داشته و همچنین توان مالی و امکان شرایط فنی مترو نیز به آسانی برای آنان وجود ندارد.

در این نشست معاون امور شهرداری های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور نیز با بیان اینکه هزینه اجرای تراموا نسبت به مترو یک سوم است، گفت: استفاده مردم از تراموا نیازمند فرهنگ‌سازی و تبیین افکار عمومی است و در این مسیر وزارت کشور آمادگی حمایت‌های لازم را دارد.

حسین رجب صلاحی همچنین با قدردانی از اهتمام ویژه مجموعه مدیریتی استان گیلان در حوزه پسماند به ویژه موضوع سراوان افزود: امسال حدود ۱۳۰ میلیارد تومان به بخش پسماند استان گیلان اختصاص پیدا کرده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 + 11 =