استاندار گیلان: دستگاه‌های اجرایی، طرح های بخش اقتصاد مقاومتی را تا نیمه بهمن ماه جاری ارائه دهند

استاندار گیلان: دستگاه‌های اجرایی، طرح های بخش اقتصاد مقاومتی را تا نیمه بهمن ماه جاری ارائه دهند

0 115

استاندار گیلان:
دستگاه‌های اجرایی، طرح های بخش اقتصاد مقاومتی را تا نیمه بهمن ماه جاری ارائه دهند

عصرکاسپین / استاندار گیلان در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی، با تاکید بر لزوم ارائه طرح‌های این حوزه توسط دستگاه‌های اجرایی تا نیمه بهمن ماه جاری، گفت: پروژه‌های استان در این بخش باید تا ۲۵ بهمن ماه مصوب شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان؛ دکتر ارسلان زارع روز شنبه در این جلسه با یادآوری اینکه در ۹ ماه امسال تعداد ۱۰ جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی برگزار شده که دو جلسه آن با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور بوده ، اظهار داشت: علاوه بر این جلسه ؛ باید جلسات مستمر در معاونت اقتصادی استانداری، دبیرخانه سازمان مدیریت و نیز شورای هماهنگی‌ بانک‌ها برگزار شود.

وی با بیان اینکه تاکنون ۷۰ درصد مصوبات اجرایی شده، افزود: از مجموع ۱۸ پروژه اقتصاد مقاومتی استان که در سامانه نیپا (سامانه نظام یکپارچه پیشبرد و پایش اقتصاد مقاومتی) ثبت شده؛ پیشرفت فیزیکی پروژه ها در فصل زمستان در مقایسه با دو فصل اول ، به نسبت خوب بوده ضمن آنکه این پیشرفت از ۱۴ درصد فصول بهار و تابستان، به ۶۲ درصد در پاییز رسیده است.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به اینکه استان حائز رتبه ششم در سامانه یادشده است، عنوان داشت: این رتبه به نسبت مطلوب است اما به سبب ظرفیت‌های خوبی که در استان وجود دارد و تعداد قابل توجهی از پروژه‌ها و طرح های نیمه تمام، حتما باید جزو استان‌های برتر باشیم.

دکتر زارع خاطرنشان کرد: برای ادامه فعالیت‌ها و به خصوص برای سال آینده، از آنجایی که فرصت محدود است می‌بایست تا ۲۵ بهمن ماه پروژه‌های استان را مصوب کنیم و حتما دستگاه‌های اجرایی تا نیمه بهمن ماه، طرح‌های خود را ارائه دهند.

وی تصریح کرد: امسال به دنبال به تصویب رساندن و نهایی کردن سند آمایش سرزمینی گیلان بوده ایم چراکه مسیر توسعه استان را براساس راهبردهای توسعه‌ای ، پیش می بریم.

دکتر زارع ادامه داد: حتما پروژه‌های اقتصاد مقاومتی استان با رویکرد اشتغالزایی و به منظور حل چالش ها باشد.

وی به مشارکت بخش خصوصی و استفاده از سرمایه‌گذاران جدید اشاره و خاطر نشان کرد: طرح‌های دانش بنیان باید از جمله طرح‌های اولویت‌دار و مورد توجه باشند.

نماینده عالی دولت در گیلان درخصوص تسهیلات تبصره ۱۸ و عملکرد بانک‌های استان نیز گفت: تنها ۳۳ طرح از ۵۶ طرح در بانک‌ها مصوب و به ۱۴ طرح تسهیلات پرداخت شده که این موضوع، راضی کننده نیست.

وی افزود: لازم است طی روزهای باقیمانده و تا پایان بهمن ماه، رشد قابل ملاحظه‌ای داشته باشیم و این میزان به حدود ۵۰ درصد برسد.

وی با اشاره به طرح‌های ملی مانند طرح کارورزی گفت: از ۲۱۹ نفر معرفی شده در طرح مشوق‌های بیمه‌ ای ، ۵۱ نفر مشغول کار شده اند و در بخش تسهیلات مشاغل خانگی نیز۳ / ۴۶ درصد محقق شده که این عملکرد راضی کننده نیست و انتظار دارم ارتقاء یابد.

دکتر زارع با اشاره به اطلاع رسانی به عموم مردم برای استفاده از طرح‌ها و تسهیلات اظهار داشت: علاوه بر صدا و سیما ، از ظرفیت دانشگاه ها هم می‌توان استفاده کرد زیرا خیلی از دانشگاه‌ها لیست فارغ التحصیلان خود را در رشته های مختلف دراختیار دارند و می‌توان از ظرفیت فرمانداری‌ها و بخشداری ها هم استفاده کرد ضمن آنکه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌تواند هماهنگ کننده خوبی برای اطلاع رسانی توسط رسانه‌ها باشد.

وی مجددا پسماند را یکی از پروژه‌ها و مسئله اول استان خواند و گفت: انتظار دارم همانگونه که شهرداری رشت در شش ماه اول سال فعالیت خوبی داشت؛ در پروژه‌های متمرکز در سایت های سراوان و لاکان نیز بایستی پیشرفت بیشتری وجود داشته باشند.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به پیش بینی احداث دو خط جدید مدیریت پسماند در مجموع با ظرفیت یک هزار تن اظهار داشت: طبق برنامه‌ریزی های میان مدت؛ با انجام این طرح‌ها بخش اعظمی از مشکلات و معضلات پسماند مرکز استان و شهرستان‌های پیرامونی، رفع خواهد شد ضمن آنکه بهسازی و به روز کردن خط ۲ این پروژه ها باید تا پایان سال توسط شهرداری رشت اجرایی شود.

وی به وجود پروژه‌های مهم دیگری در بخش پسماند در شهرستان‌های دیگر استان اشاره و اضافه کرد: با توجه به اینکه اعتبار ابلاغ آنها صورت گرفته و حسب پیگیری‌ها تخصیص خواهد داشت؛ باید بر اساس برنامه‌ زمانی و پیگیری مدیریت پسماند، بتوانیم در این طرح‌ها به پیشرفت مورد انتظار در موعد مقرر برسیم.

دکتر زارع همچنین بر ضرورت انتخاب پیمانکاری توانمند در همه عرصه ها ازجمله پسماند و نیز مشاور و ناظر اثرگذار تاکید کرد.

دکتر زارع در خاتمه سخنانش با اشاره به همکاری و همراهی خوب مردم شریف منطقه سراوان گفت: می‌بایست به پاس این صبوری و احترام، حتما رفع مشکل منطقه شتاب گیرد و در موعد مقرر، پروژه‌ها اجرایی شوند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

12 − 3 =