بازدید نماینده ولی فقیه در گیلان از شرکت دانش بنیان طراحی موتور هواپیما

بازدید نماینده ولی فقیه در گیلان از شرکت دانش بنیان طراحی موتور هواپیما

0 118

بازدید نماینده ولی فقیه در گیلان از شرکت دانش بنیان طراحی موتور هواپیما

آیت الله رسول فلاحتی: در بازدیدی که از دفتر طراحی سامانه های قوای محرکه فرزانگان داشتیم مایه اعجاب، شگفتی و بسیار عالی است.

عصرکاسپین / آیت الله رسول فلاح، در بازدید از شرکت دانش بنیان دفتر طراحی سامانه های قوای محرکه فرزانگان واقع در شهر صنعتی رشت اظهار کرد: یکی از عوامل رشد و اقتدار هر کشور حمایت از صاحبان اندیشه، افکار و ایده است.

وی ادامه داد: یکی از مواردی که موجب می شود تا یک کشور رشد داشته باشد، حمایت متولیان امر و مسئولان بالادستی از همه کسانی است که می توانند در صنایع جدید نوآوری داشته باشند و موجب ارتقای کشور شوند.

امام جمعه رشت با اشاره به اینکه شرکت های دانش بنیان و پارک های علم و فناوری از جمله نهادهای خودجوشی هستند که می توانند از نوآوران حمایت کنند، بیان کرد: امروزه فعالیت شرکت های دانش بنیان و پارک های علم و فناوری در کشور نهادینه شده است.

آیت الله فلاحتی بر حمایت پارک های علم و فناوری و شرکت های دانش بنیان از اصحاب اندیشه تاکید کرد و افزود: در بازدیدی که از دفتر طراحی سامانه های قوای محرکه فرزانگان داشتیم مایه اعجاب، شگفتی و بسیار عالی است.

وی تصریح کرد: سبب افتخار ماست که جوانان و تحصیلکردگان کشور مجاهدانه در عرصه های فناوری و دانشی فعالیت می کنند تا جامعه را به رتبه های بالا برسانند.

شرکت های دانش بنیان بستری برای فعالیت جوانان تحصیلکرده

سر طراح دفتر طراحی سامانه های قوای محرکه فرزانگان نیز در بازدید مذکور به وجود نیروهای جوان فارغ التحصیل دانشگاهی در این مرکز اشاره کرد و گفت: اگر شرکت های دانش بنیان نبودند، جوانان فارغ التحصیل کشور مجبور به مهاجرت می شدند.

حسین پورفرزانه با بیان اینکه شرکت های دانش بنیان بستری برای فعالیت جوانان تحصیلکرده محسوب می شوند، اضافه کرد: بسیاری از شرکت های تولیدی نمی توانند پاسخگوی نیازهای ذهنی و فکری جوانان تحصیلکرده باشند.

وی، فعالیت دفتر طراحی سامانه های قوای محرکه فرزانگان را در زمینه تولید موتورهای رانشی عنوان کرد و یادآور شد: طراحی، مهندسی معکوس و ساخت از ابتدا در این دفتر انجام می شود و تا کنون به نتایج خوبی رسیده ایم.

سر طراح دفتر طراحی سامانه های قوای محرکه فرزانگان با اشاره به اینکه ۹۰ درصد کارکنان ما دارای مدرک کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری هستند، بیان کرد: تعداد ۳۰ نفر در این شرکت دانش بنیان فعالیت می کنند ضمن اینکه یکصد نفر به طور غیر مستقیم با ما همکاری دارند.

دفتر طراحی سامانه های قوای محرکه فرزانگان شرکت دانش بنیان فعال در زمینه طراحی و ساخت انواع سامانه های قوای محرکه بوده که به پشتوانه تجربیات حدود سه دهه فعالیت در این حوزه در سال ۱۳۹۴ آغاز به کار کرده و با بهره گیری از نیروهای متخصص و متعهد تاکنون ساخت چند سامانه قوای محرکه و اجزای آن و ۲ اختراع در کارنامه این دفتر طراحی ثبت شده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سه × سه =