سید علی آقازاده در جمع حامیان در دارسازی: عدم توجه به رودخانه ها تایید یک ضرر است/ عدم مدیریت صحیح در بهره وری از رودخانه ها و کانالها سطح شهرستان

0 113

سید علی آقازاده در جمع حامیان در دارسازی:
عدم توجه به رودخانه ها تایید یک ضرر است/ عدم مدیریت صحیح در بهره وری از رودخانه ها و کانالها سطح شهرستان

سیدعلی آقازاده در جمع تعدادی از حامیان حوزه انتخابی خود در دارسازی با تاکید بر اینکه گیلان دارای نیازهای مشترکی است ادغان داشت: موضوع کشاورزی در سراسر استان چه به لحاظ مکانیزه، تجهیزات و هزینه های کاشت، داشت و برداشت از یک ماهیت مشترکی برخوردار است.

نماینده مردم رشت در مجلس هشتم استان گیلان را تامین کننده ۳۵ درصد تولید برنج کشور عنوان کرد و گفت: برنج یک محصول استراتژیک است اما متاسفانه به دلیل عملکرد ناصحیح مدیران، عدم تدوین برنامه ثابت و مدون دید مثبتی نسبت به مسئله کشاورزی وجود ندارد.

وی با تاکید بر اینکه گیلان یکی از قطب های اصلی کشور در حوزه کشاورزی است خاطرنشان کرد: روند ناصحیح در حوزه کشاورزی در راهبردهای ۵ سال اخیر اصالت های کشاورزی را که با فرهنگ استان گیلان عجین شده، متزلزل کرده است.

سردار آقازاده افزود: هویت فرهنگی تولید و تغذیه در گیلان موضوع کشاورزی است.

نامزد انتخاباتی دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابی شهرستان رشت با تاکید بر سابقه چند صد ساله برنج در گیلان افزود: امروز کشاورزی در گیلان با خرد شدن زمینها و احیای دوباره زمین های خرد پس از تصحیح اراضی، عدم تناسب تجهیزات و هزینه های کشاورزی و هجوم افراد بیرونی به چالشی بزرگ تبدیل شده و با از دست دادن فرصت های بهینه کشاورزان را به دردسر انداخته است.

سید علی آقازاده یادآور شد: کشاورزی گیلان در اجرای طرح هادی و جامع گردشگری برنامه مدون و ثابتی ندارند و اکثر برنامه های ارائه شده مقطعی با مدیریت ضعیف است.

وی با اشاره به ورود ۵۰ میلیون مسافر در طول سال به گیلان تصریح کرد: ما بایستی به نحوی در حوزه گردشگری برنامه ریزی کنیم که در هر مغازه ای از روستا یا شهرستان ما به عنوان پاتوقی برای گردشگران باشد.

سردار آقازاده با تاکید بر عدم مدیریت صحیح در بهره وری از رودخانه ها و کانالها سطح شهر یادآور شد: متاسفانه امروز فرهنگ بهره برداری از مسیر کانالها که از حقوق طبیعی مردم است از یاد رفته و امروز کانالها به مخروبه ای تبدیل شده است. به عبارتی ما با دست خودمان ساختمان فرهنگی مان را به مخروبه تبدیل کرده ایم.

کاندیدای دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابی شهرستان رشت خاطرنشان کرد: حریم رودخانه ها و کانالها از اموال عمومی است و باید حفظ گردد، مردم ساکن در حریم رودخانه ها از رودخانه ها به عنوان محیط تفرج خود استفاده می کردند.

وی افزود: عدم توجه به رودخانه ها تایید یک ضرر است ما از طریق منابع طبیعی و ظرفیت های گردشگری به نحوی بهره مند گردیم تا رودخانه ها صرفه اقتصادی داشته باشند.

سید علی آقازاده با تاکید بر تضعیف کشاورزی و گردشگری توسط مدیران تصریح کرد: با توجه به جغرافیای محدود کشاورزی در گیلان، در حوزه های کشاورزی و گردشگری راهبردهای اشتباه و غلطی وجود دارد.

نماینده مردم رشت در مجلس هشتم بر لزوم توجه به صنعت تاکید داشت و گفت: در حوزه زیرساختهای صنعتی توجه های لازم شده اما متاسفانه نوسانات بازار و سوء مدیریت ها سبب شد تا امروز شاهد غیر فعال شدن ۷۰ در صد واحدهای صنعتی استان باشیم.

سردار آقازاده گیلان را استانی ثروتمند به لحاظ منابع طبیعی برشمرد و افزود: در صورت تدوین برنامه های ثابت، مدون و مدیریت کارآمد می توان به رشد و توسعه استان کمک کرد.

کاندیدای دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی در پایان اظهار امیدواری کرد که با استفاده از ظرفیت های بالقوه و بالفعل، تدوین برنامه های جامع، مدیریت توانمند و مشارکت نیروهای اجتماعی فعال در یک حرکت جمعی می توان بهتر از گذشته در خدمت مردم شهرستان رشت بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهار × چهار =